Sieć sklepów abc rośnie o kilkaset punktów rocznie. Ma już 5,4 tys. placówek

Liczba sklepów pod szyldem abc ?Po sąsiedzku!? powiększyła się w 2012 roku o ponad 720 placówek. Sieć zrzeszająca niezależne sklepy detaliczne ma już blisko 5,4 tys. punktów

Franczyzodawcą sklepów abc jest Grupa Eurocash, która wierzy, że łączenie niezależnych sklepów to właściwe rozwiązanie w trudnych dla handlu detalicznego czasach. Na koniec 2012 roku abc skupiało 5373 małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne zlokalizowane przede wszystkim na osiedlach, w centrach mniejszych miast lub na wsi.

- Na początku października ubiegłego roku świętowaliśmy dołączenie do naszej sieci pięciotysięcznego sklepu. Coraz więcej właścicieli sklepów docenia nasz partnerski system. Z jednej strony zachowują pełną niezależność prowadzenia swoich biznesów, z drugiej - zwiększają konkurencyjność swoich placówek dzięki wsparciu dużego i profesjonalnego hurtownika. To ważne w czasach, kiedy trwa silna konkurencja z sieciami dyskontów, a ogólna liczba sklepów spożywczych na polskim rynku spada. Aby przetrwać, sklepy "Po sąsiedzku!" muszą unowocześniać się, być profesjonalne i agresywne cenowo - mówi Łukasz Chady, kierownik sieci sklepów abc.

Co otrzymują partnerzy?

Jak podają przedstawiciele abc, partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkoleniowe. Franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej czy plakaty promocyjne. Sklepy abc uzyskują ponadto rabaty w hurtowniach Eurocash Cash & Carry. Przynależność do sieci wiąże się jednak z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł - nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.

Grupa Eurocash wprowadziła w ubiegłym roku koncept abc Mini Bistro, czyli kącik gastronomiczny, w którym klienci przy okazji zakupów mogą zjeść hot doga czy napić się kawy. Koncept funkcjonuje już w blisko 300 sklepach abc.

Czytaj także: Sieć Odido rośnie w rekordowym tempie .

- Małe sklepy muszą ciągle rozwijać swoją ofertę, być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć abc dostarcza gotowe rozwiązania, które pomagają skutecznie stawić czoło ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych wchodzących również do małych miast. W 2013 roku będziemy zarówno rozwijać projekty już funkcjonujące w sieci, takie jak abc Mini Bistro, jak i pracować nad nowymi rozwiązaniami, które będą przyczyniać się do wzmocnienia niezależnych sklepów i podniesienia ich atrakcyjności - podsumowuje Chady.

Więcej o: