Wciąż u nas króluje czysta, ale powoli rośnie jej konkurent. Polacy potrafią wydać na niego 2 mld zł

Obok czystej Polacy coraz chętniej wybierają smakówki. Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi już 5,4 proc. - wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych.

Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku nawet o 3 proc. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.

Na stołach goszczą alkohole owocowe

- Jesteśmy narodem bardzo tradycyjnym. Ta tradycja to również biesiadowanie, niespieszne spotkania, kiedy jest okazja do tego, żeby na chwilę zwolnić i spędzić ten czas z przyjaciółmi. Polacy piją bardzo różne alkohole, natomiast coraz częściej - i taki jest trend na rynku - sięgają po alkohole owocowe - mówi Diana Kopycka z biura prasowego Stock Polska.

Rynek nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych w ostatnich latach dynamicznie rośnie. Według raportu KPMG łączna wielkość sprzedaży w tym segmencie wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Oznacza to wzrost o blisko 70 proc. w stosunku do 2006 roku.

Udział tego segmentu w rynku alkoholi smakowych wynosi dziś 5,4 proc. Ankieta przeprowadzona przez KPMG na grupie 24 przedsiębiorstw pokazała, że będzie on obok whiskey i rumu najszybciej rosnącym obszarem rynku.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas

Więcej o: