Wydawcy "Penthouse", jednego z najstarszych pism dla panów, ogłosili właśnie, że po 50 latach rezygnują z wydawania wersji papierowej magazynu. Od teraz tytuł ma być dostępny jedynie w wersji cyfrowej.
"Ten ruch pozwoli utrzymać w przyszłości konkurencyjność "Penthouse'a" i bezproblemowo połączyć nasze materiały zdjęciowe i treści redakcyjne z ofertą wideo i transmisji online" - napisał w oświadczeniu Jonathan Buckheit, szef FriendFinder Networks, właściciela tytułu.
Decyzję tę podjęto zaledwie trzy miesiące po tym, jak największy rywal tytułu, czyli "Playboy", ogłosił, że od marca przestanie publikować nagie zdjęcia kobiet.
"Penthouse", który niegdyś sprzedawał ponad 5 mln egzemplarzy, w ciągu ostatniej dekady przeszedł ciężką drogę, od kiedy w 2004 r. jego założyciel Bob Guccione ogłosił upadłość i stracił kontrolę nad firmą. Wprawdzie nakład pisma nie jest obecnie kontrolowany przez żadną organizację, ale ocenia się, że na świecie sprzedaje się zaledwie ok. 800 tys. egzemplarzy miesięcznie.
Magazyn został założony w 1965 r. przez Boba Guccione, który zmarł na raka w 2010 r. Amerykanin był jednym z najbogatszych ludzi w Stanach Zjednoczonych, a w 1982 r. znalazł się na liście "Forbesa" 400 najbogatszych ludzi na świecie.
"Penthouse" początkowo był wydawany jedynie w Wielkiej Brytanii, ale największy sukces odniósł w Stanach Zjednoczonych, gdzie zaczął się ukazywać w 1969 r. Od zawsze uważano, że był bardziej bezpośredni od konkurencyjnego "Playboya", ponieważ ukazywał treści uznawane przez niektórych za pornograficzne.
W ubiegłym tygodniu na sprzedaż wystawiono ekskluzywny dom Hugh Hefnera w Los Angeles. Cena wywoławcza wynosi 200 mln dol. i jest jeden warunek - założyciel "Playboya" musi mieć możliwość kontynuowania pracy i dalszego mieszkania w posiadłości.
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas