Ile Polacy wydają na grillowanie? Nie uwierzycie!

Imprezy grillowe stały się mocnym punktem w przychodach producentów niektórych produktów spożywczych i handlu. W trakcie ostatniego długiego weekendu majowego wydaliśmy na ten cel ponad półtora miliarda złotych.

Podobnie jak z niektórymi świętami związany jest spory popyt na prezenty, długi weekend w maju czy czerwcu staje się okazją do większych zakupów artykułów spożywczych, alkoholowych, a także akcesoriów potrzebnych do zorganizowania imprezy grillowej.

Pięciogodzinne spotkanie 9 osób

Jak wynika z badania GfK, w trakcie ostatniego długiego weekendu majowego grillowało 40 proc. Polaków. Instytut badawczy szacuje, że na artykuły spożywcze, alkohole i akcesoria wydaliśmy w ciągu tych czterech dni ponad półtora miliarda złotych. Przy czym organizatorzy imprez grillowych przeznaczyli na ten cel średnio 230 zł, a zaproszeni goście 100 zł.

GfK podaje, że przeciętna impreza grillowa w czasie drugiego przedłużonego majowego weekendu trwała blisko 5 godzin, co czwarta z nich nie była planowana i zorganizowano ją spontanicznie. Na spotkaniach bawiło się przeciętnie 9 osób, ważnym ich uczestnikiem były dzieci i młodzież. Wzięły one udział w trzech czwartych imprez. Blisko 60 proc. uczestników imprez, na których były również dzieci, deklaruje, że z tej okazji dokonało zakupów specjalnie z myślą o najmłodszych.

Grill dwa razy w miesiącu

Polacy oceniają, że sezon grillowy w kraju trwa od maja do sierpnia, grillują średnio dwa razy w miesiącu, najczęściej w lipcu.

Wśród najczęściej przygotowywanych potraw są: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki oraz kaszanka. Dużą popularnością cieszą się także surowe warzywa, np. w formie sałatki, a także chipsy jako uzupełnienie. Udany grill nie odbędzie się bez ketchupu i musztardy oraz piwa.

Zakupy najchętniej w jednym sklepie

Trzy czwarte badanych Polaków zadeklarowało, że grillowe zakupy robi w jednym sklepie. Przy jego wyborze kierujemy się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego obiektu i korzystnymi cenami. Świeże mięso i kiełbasy najczęściej kupujemy w dyskontach.

Okazuje się, że 4 na 10 uczestników grillowych spotkań komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów.

Co ciekawe, jedna trzecia respondentów narzeka na braki w ofercie sklepów podczas zakupów produktów na imprezę grillową. Najczęściej brakuje nam świeżego mięsa.