Polski AmRest chce zostać królem europejskich fast-foodów. Po Niemczech i Francji czas na Rosję

AmRest nie zwalnia. W ciągu zaledwie kilku miesięcy spółka poinformowała m.in. o zamiarze rozwijania marki KFC w Austrii, nabyciu 51 proc. udziałów w Pizzaportal.pl, zakupie operatora sieci Starbucks w Niemczech do którego należą 144 lokale oraz zostaniu właścicielem 123 punktów Pizza Hut we Francji.

AmRest podpisał wstępne porozumienie z globalnym właścicielem marki Pizza Hut w sprawie prowadzenia restauracji z tym szyldem na rynku rosyjskim. Umowa z Pizza Hut Europe Sarl US Branch i Yum Restaurants International Russia and CIS LLC, zawiera główne warunki, na jakich spółka ma uzyskać prawa master-franczyzobiorcy czyli wyłączność na korzystanie ze znaków towarowych i know-how. Wiąże się z tym zakup 18 lokali Pizza Hut będących w posiadaniu Pizza Hut Russia.

W komunikacie AmRest podał: "W wyniku planowanej transakcji podmiot kontrolowany przez AmRest stanie się master-franczyzobiorcą 36 restauracji prowadzonych obecnie przez licznych sub-franczyzobiorców w Rosji, a także nabędzie prawa do udzielania franczyzy na prowadzenie restauracji Pizza Hut na rzecz osób trzecich (tzw. subfranczyza). Dodatkowo spółka zależna przejmie 18 restauracji własnych znajdujących się na terytorium Rosji".

Cena zakupu na razie nie jest znana. Jej wysokość będzie uzależniona od wyniku badania due diligence, które zostanie przeprowadzone przez AmRest.

Finalizacja umów powinna nastąpić do 30 września 2017 roku. Jeżeli tak się nie stanie, to zgodnie z umową porozumienie zostanie rozwiązane.

AmRest rozpycha się na europejskim rynku restauracyjnym

Pod koniec 2016 roku spółka poinformowała o przejęciu 15 restauracji KFC w Niemczech. Cena transakcji wyniosła ok. 10,3 mln euro (ok. 45,6 mln zł). Niedługo po tym przyszedł czas na 42 francuskie lokale KFC. Już od jakiegoś czasu Niemcy zamawiając kawę w Starbucksie tak naprawdę płacą polskiej spółce.

Firma planuje również stać się liderem w segmencie dostaw posiłków do domu w Polsce. W tym celu wykupiła 51 proc. udziałów w spółce Restaurant Partner Polska, która jest właścicielem Pizzaportal.pl.

+++

Więcej o: