Właściciel Reserved będzie mieć stratę w pierwszym kwartale. Inwestorom się to nie spodobało

Spółka LPP podała wstępne wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Przychody wzrosły wyraźnie, ale po uwzględnieniu kosztów firma zakończy ten okres pod kreską.

We wtorek LPP była jedną z najmocniej tracących spółek na warszawskiej giełdzie. Tuż przed południem spadek przekraczał 4 proc. Potem nieco się odbił, ale ostatecznie wczorajszą sesję spółka zakończyła spadkiem o 5,26 proc.

LPP, wykres tygodniowy (zmiana w proc. dzienna)LPP, wykres tygodniowy (zmiana w proc. dzienna) / Źródło: investing.com

Przecena zapewne ma związek z komunikatem, który LPP opublikowała po zakończeniu notowań w piątek (wczoraj, z powodu święta, nie było sesji na GPW). Poinformowała w nim, że w pierwszym kwartale będzie mieć stratę w wysokości 117 mln PLN netto.

Przychody ze sprzedaży wzrosły wyraźnie - o 16 proc. w ujęciu rok do roku, do 1,362 mld PLN. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 621 mln PLN, ale koszty SG&A (czyli koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne) to 719 mln PLN. Spółka za pierwszy kwartał będzie więc mieć 109 mln PLN straty na działalności operacyjnej i 117 mln PLN straty netto. 

LPP w komunikacie podaje też, że na koniec marca jej zadłużenie z tytułu kredytów wyniosło 628 mln PLN, zapasy 1,251 mld PLN, miała też do dyspozycji 281 mln PLN gotówki. Saldo przychodów i kosztów finansowych w pierwszym kwartale było ujemne i wyniosło 3 mln zł.

Spółka nie dołączyła do tych wstępnych wyników żadnego komentarza. Więcej powinniśmy się dowiedzieć 17 maja, kiedy LPP opublikuje szczegółowy raport finansowy za pierwszy kwartał.

Jeszcze w czwartym kwartale 2016 r. grupa miała 158,2 mln zł zysku netto. Zysk za cały 2016 rok wyniósł jednak tylko 175 mln zł i był o 50 proc. niższy, mimo wyraźnego wzrostu przychodów. Prezes w liście do akcjonariuszy dołączonym do rocznego raportu (poznaliśmy go zaledwie w kwietniu) tak to tłumaczył: "Wpłynęło na to kilka czynników: presja ze strony konkurencji, wyższe przeceny nietrafionych kolekcji, niekorzystne trendy walutowe oraz wyprzedaż zapasów z ostatnich trzech lat."

LPP to właściciel marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY.

+++

Zobacz też: Prezes Rainbow: Firmy stają się nieefektywne, jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa

Więcej o: