Choć jajka Kinder Niespodzianki produkowane są przez Ferrero od 1974 r., to spółka nie mogła dotąd wejść na rynek amerykański. Na przeszkodzie stoi prawo „Food, Drug and Cosmetic Act” oraz skrupulatne: Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration) i Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych (Consumer Product Safety Commission). Amerykańskie przepisy zakazują sprzedaży oraz wwożenia produktów spożywczych zawierających wewnątrz przedmioty nienadające się do zjedzenia. Tymczasem, jak wiadomo, wewnątrz każdej Kinder Niespodzianki znajduje się plastikowe pudełeczko z zabawką.
Jak wynika jednak z informacji magazynu Fortune, Ferrero od początku 2018 r. „zaatakuje” amerykański rynek jajkami Kinder Joy. Te składają się z dwóch plastikowych połówek – w jednej znajduje się czekoladowy krem, a w drugiej zabawka. Obie są oddzielone od siebie sreberkiem. W opinii Ferrero taka „konstrukcja” pozwala obejść amerykańskie regulacje.
Amerykańskie marzenie
Nie tylko Kinder Joy mają pomóc Ferrero w zaistnieniu za oceanem. Spółka od przyszłego roku zacznie w USA sprzedawać też gumy marki Tic Tac. W marcu Ferrero kupiło też amerykańskiego producenta czekolady Fannie May. W Chicago z kolei Ferrero otworzy wkrótce pierwszą na świecie kawiarnię Nutella Cafe.
Jak wynika z danych firmy Euromonitor, Ferrero na tylko 2,3-procentowy udział w rynku słodyczy w Stanach. Spółka daje sobie dekadę, aby został dużym graczem na tamtejszym rynku.
- Kinder jest drugą pod względem wielkości marką słodyczy na świecie, za Cadbury. Mamy nadzieję, że wespniemy się na pierwsze miejsce po ekspansji z marką Kinder poza Europę – mówi Martino Caretto, dyrektor ds. marketingu w Ferrero, cytowany przez Fortune.