Lidl podbija Wielką Brytanię. Koszt planowanych inwestycji jest olbrzymi

W ciągu najbliższych dwóch lat niemiecka sieć zamierza otwierać od 50 do 60 sklepów rocznie. Koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mld funtów.

Christian Hartnagel, zarządzający brytyjskim Lidlem, w rozmowie z portalem Daily Mail zapewnił, że sieć zamierza utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. - Jeszcze nigdy tam szybko nie rośliśmy w Wielkiej Brytanii i oczekuję, że utrzymamy to tempo w najbliższej przyszłości - zaznaczył.

Obecnie sieć niemieckich dyskontów jest najszybciej rozwijającym sie sklepem spożywczym w Wielkiej Brytanii. Już teraz Lidl posiada tam 670 sklepów, z czego 35 zostało otwarte w ubiegłym roku. To odpowiada 5 proc. brytyjskiego rynku spożywczego. W ciągu ostatnich 12 tyg. Lidl urósł w UK o 18,8 proc.

Docelowo Lidl zamierza otworzyć w Wielkiej Brytanii 1500 sklepów.

Nie wszędzie niemiecka sieć radzi sobie tak dobrze. Ostatnia próba wejścia na rynek amerykański rozpoczęła się pozwem sądowym.

Ledwie 15 czerwca Lidl otworzył w USA swój pierwszy sklep, a już podpadł konkurencji. Jedna z największych sieci detalicznych w Stanach, Kroger, pozwała Niemców do sądu. Zarzuca im kradzież znaku towarowego.

Lidl na rynek amerykański wszedł w połowie czerwca. Wtedy otworzył tam swój pierwszy sklep. Plany ma jednak bardzo ambitne. Jeszcze w ciągu tego lata sieć sklepów za oceanem ma urosnąć do 20 lokalizacji (już jest 10) - w Wirginii oraz Karolinie Północnej i Południowej. Kolejnych 80 dyskontów ma zostać otwartych do lata przyszłego roku. Wszystkie sklepy powstaną na wschodnim wybrzeżu USA - tam firma zbudowała już swoje centra dystrybucyjne. Potem Lidl ma co roku powiększać sieć sklepów w USA o ok. 100 rocznie.

Więcej o: