Skok notowań
Analitycy giełdowi spodziewali się wzrostu liczby nowych subskrybentów o 3,2 mln. Rynek finansowy w przypadku Netflixa zwraca uwagę głównie właśnie na to, jak szybko rośnie baza klientów firmy. Po prezentacji znacznie lepszych od oczekiwań wyników, akcje spółki w notowaniach posesyjnych w USA wzrosły o ponad 10 procent. Na zakończenie wczorajszej sesji kosztowały 161,70 dolarów, po publikacji wyników po godzinie 22-giej cena wzrosła do 178,53 dolarów
Cena akcji Netflixa źródło: CNBC.com
Taki wzrost kursu oznacza, że po pierwsze akcje Netflixa będą dziś najdroższe w kilkuletniej historii notowań, a po drugie wartość spółki wzrośnie o ponad 7 miliardów dolarów i przekroczy 75 mld USD. Jeszcze 4 lata temu akcje Netflixa kosztowały niecałe 20 dolarów. Od tamtej pory każdy w nie zainwestował, pomnożył swoją inwestycję ośmiokrotnie.
Notowania akcji Netflixa wykres: investing.com
Wyniki Netflixa
Pierwszy raz w historii firmy klienci Netflixa mieszkający poza USA stanowią większość. Jest ich już ponad 52 mln, tymczasem liczba klientów w Stanach Zjednoczonych to 51,9 mln.
Biznes Netflixa wciąż jednak oparty jest na Ameryce, bo tam spółka zarabia duże pieniądze, a na świecie musi cały czas dokładać do interesu.
Zysk brutto ze sprzedaży w USA sięgnął 560 mln USD – o 35 procent więcej niż rok temu. Tymczasem na rynkach międzynarodowych firma zaliczyła 13 mln USD straty. Ale rok temu wynosiła ona aż 69 mln USD, więc tu też idzie ku lepszemu.
Przychody ze sprzedaży na rynkach międzynarodowych urosły w ciągu roku o 54 procent do 1,17 mld USD. Przychody w USA to 1,51 mld USD (wzrost w ciągu roku o 25 procent).
Uwzględniając wszystkie koszty Netflix na czysto zarobił w drugim kwartale 65,6 mln USD. O 61 procent więcej niż rok temu.
Netflix pokazał też prognozę na kolejny kwartał, w którym zamierza osiągnąć 143 mln USD zysku i zwiększyć bazę subskrybentów o kolejne 4,4 mln osób – głównie na rynkach zagranicznych. Spółka zapowiada też, że segment międzynarodowy w całym 2017 roku będzie na plusie, nie licząc zysków bądź strat związanych ze zmiennością kursów walutowych. Netflix zapowiedział też, że w tym roku wyprodukuje i opublikuje 40 filmów, od produkcji wielkobudżetowych, aż po tak zwane kino niezależne.
W Polsce podstawowy abonament Netflixa kosztuje 34 złote miesięcznie. Rozbudowane wersje usługi są po 43 PLN i 52 PLN miesięcznie.
Netflix inwestuje w treści
W ostatnim kwartale Netflix pokazał czternaście nowych sezonów seriali oryginalnie produkowanych przez spółkę. Widzowie mogli obejrzeć między innymi takie produkcje jak "House of Cards" (sezon 5.), "13 powodów" (sezon 1.), "Orange is the New Black" (sezon 5.), "Sense8" (sezon 2.), "Master of None" (sezon 2.) czy "The Get Down".
Netflix inwestuje również w filmy pełnometrażowe. W maju w serwisie zadebiutował "War Machine" z Bradem Pittem w roli głównej, a także bardzo dobrze przyjęty przez krytyków film "Okja" z TIldą Swindon oraz Jakem Gyllenhaalem.