Orlen chciałby sprzedawać na swoich stacjach chipsy ziemniaczane solone oraz paprykowe w opakowaniach 140 g, a także napoje izotoniczne pomarańczowe, cytrynowe i wieloowocowe w butelkach 0,75 litra. W opublikowanych 17 sierpnia zapytaniach ofertowych zaprasza producentów do składania ofert. Czas na to mają do końca sierpnia (w przypadku napojów izotonicznych) lub do 6 września (w przypadku chipsów).
Na razie nie wiadomo, kiedy chipsy czy napoje pod marką własną Orlenu zobaczymy na półkach sklepów na ponad 1200 stacjach koncernu. Orlen zastrzega sobie też prawo do odwołania czy zamknięcia postępowania wyboru producenta.
W lipcu podobne zapytania ofertowe PKN Orlen rozsyłał do producentów napojów energetycznych. Te również koncern chciałby sprzedawać na swoich stacjach pod własną marką. Miałyby to być napoje m.in. o smaku mojito oraz sugar free i witaminowe.
Od kilku dni na stacjach Orlenu (podobnie jak Lotos) klienci nie kupią już napoju energetycznego Tiger. To efekt bojkotu po skandalicznej reklamy marki.
***