- Na przestrzeni ostatnich kilku lat przekonywaliśmy KIA do zmiany ścieżki logistycznej, promując tym samym Port Gdańsk. Nie było to łatwe, ale dzięki bardzo dobrej współpracy Portu i Adampol mamy wielką nadzieję, że uda się przesunąć ten wolumen - mówi Łukasz Szutenberg, menedżer ds. rozwoju w firmie Adampol S.A., która zajmuje się w Porcie Gdańsk przeładunkiem samochodów handlowych.
Zmiana ścieżki logistycznej z niemieckiego Cuxhaven na Port Gdańsk pozwoli na utrzymanie dotychczasowych terminów przy jednoczesnym uniknięciu dużego natężenia ruchu na autostradach i w innych portach.
Łączny wolumen KIA na rynek brytyjski wynosi ok. 50 000 sztuk rocznie. Słowacka fabryka poza KIA Cee'd produkuje również modele Sportage i Venga.
- Najnowsze statystyki pokazują, że do końca października tego roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 60 tys. aut handlowych, co daje wynik aż o 400 proc. lepszy niż w ubiegłym roku. Nasza pozycja stale rośnie i nie jest to zasługa przypadku, ale ciężkiej pracy, wieloletnich rozmów i determinacji - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Adampol posiada kontrakty na przeładunek takich marek jak Hyundai czy Nissan.
Nissan dzięki współpracy z polską firmą zmienił nawet całkowicie swoją ścieżkę logistyczną na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W efekcie samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii przez Port Gdańsk dystrybuowane są na terytorium Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy.
Auta marki Hyundai z Czech przewożone są drogami i koleją do Gdańska, a później morzem do Wielkiej Brytanii.
+++