Kupiłeś ten grill Leroy Merlin? Lepiej zwróć go do sklepu, bo jego używanie może być niebezpieczne

Sieć sklepów budowlanych Leroy Merlin wzywa do zwrotu grilli gazowych, które okazały się wadliwe. Lepiej nie podłączać urządzeń samodzielnie.

Każdy klient, który w okresie od 1 lutego do 6 kwietnia 2018 roku zakupił w Leroy Merlin grill gazowy najlepiej zrobi, jeżeli sprawdzi, czy nie jest to jedno z poniższych urządzeń:

  • ALTON (ref. 45763795, 45749522),
  • KENTON (ref. 45763816, 45749564, 45763823, 45749585, 45763844, 45749592),
  • HUDSON (ref. 45749606, 45763872, 45749613, 45763851)
  • VENTURA (ref. 45749641),
  • MURCIA (ref. 45749620),
  • TOM2 (ref. 45748913).

Zgodnie z oficjalnym komunikatem, do urządzeń dołączono niekompatybilną końcówkę przyłączeniową gazu, która nie spełnia polskiej normy PN-EN 498:2012E. Oznacza to, że nie można prawidłowo podłączyć grilla do sieci gazowej. Nieprawidłowa końcówka uniemożliwia  prawidłowe zmontowanie i podłączenie grilla.

Samodzielne montowanie końcówek lub ich modyfikacje przez osoby nieuprawnione, bez dokonania sprawdzenia szczelności jest niebezpieczne

ostrzega Leroy Merlin w komunikacie.

Leroy Merlin wzywa każdego klienta do zwrócenia urządzeń do sklepu. Jest to rzecz jasna równoznaczne ze zwrotem pieniędzy. Klienci, którzy zgubili dowód zakupu nie muszą się martwić – wystarczy przywieźć sam grill, by dostać zwrot pieniędzy.

Nie muszą się również martwić ci, którzy woleliby zachować grill i jednak go podłączyć. Leroy Merlin obiecuje, że zapewni wymianę końcówki na zgodną z polskimi normami. Terminy napraw mają być uzgadniane po zwrocie urządzenia do sklepu.

Firma przeprasza swoich klientów za niedogodności. Każdy klient, który nie jest pewien, jakie ma urządzenie lub po prostu ma pytania w związku ze zwrotem, może zadzwonić do Leroy Merlin na numer +48 (42) 710 58 20.

Cotygodniowe podsumowanie roku 14/2018. Podcast ekonomiczno - polityczny Rafała Hirscha

Więcej o: