Lidl chce nagradzać klientów za opinie. Oferują nawet 2 tysiące złotych

Sieci handlowe chcą wiedzieć co myślą o nich ich klienci. Do grona sieci proszących o opinię po zakupach dołącza właśnie Lidl, który oferuje w zamian nagrody - nawet 2000 zł na podróże.

Każda sieć sklepów chce wiedzieć jak najwięcej o tym, jak postrzegają ją klienci. Od tego zależy czy klient wraca do niej tylko z powodu niskich cen czy też wybiera ją z innych powodów. Nic więc dziwnego, że detalistom (ale także sieciom prowadzącym inną działalność) zależy na jak największej ilości informacji. Zależy na tyle bardzo, że gotowe są oferować za informację zwrotną szansę wygrania bonów na zakupy czy innych nagród.

Do grona detalistów proszących klientów o wypełnianie ankiet online dołączył Lidl, który w zamian za poświęcony czas oferuje klientom możliwość wygrania bonów czy nawet vouchera na wycieczki z Lidl Podróże (i to vouchera na całkiem sporą kwotę, bo 2 tys. złotych). Dla sieci to, jak sama deklaruje, długofalowy projekt stanowiący rozwinięcie i uzupełnienie dotychczasowych form komunikacji z klientami.

- Już od lat jednym z kanałów komunikacji klientów z naszą firmą jest infolinia. Dzięki niej wsłuchujemy się w opinię i potrzeby naszych klientów. Anonimowa ankieta on-line będzie dodatkowym źródłem informacji dotyczącym dotychczasowych doświadczeń zakupowych oraz oczekiwań klientów co do naszych przyszłych działań – mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Czytaj też: Lidl i Kolporter ostro ruszyły ze współpracą. Saloniki prasowe w sklepach

Ankiety to element budowania lojalności klientów?

Ankiety online z nagrodami to nie pierwszyzna dla polskich konsumentów. Do wypełniania ankiet satysfakcji z zakupów zachęca od dłuższego czasu polskie Tesco, zachęcając do podjęcia wysiłku możliwością wygrania nawet kilkuset złotych na zakupy w sklepach sieci. Podobne działania wobec klientów prowadzi też np. Netto, choć dyskretnie – informacja o możliwości wypełnienia ankiety jest na odwrocie paragonów, ale za to do wygrania możliwe jest nawet 10 tysięcy złotych. 

Badania satysfakcji połączone z formą loterii to jednak nie tylko cenne źródło informacji dla detalistów. To również działanie wyraźnie obliczone na budowanie z konsumentem relacji – klient odpowiadający na pytania, to klient angażujący się w jakiejś formie w działalność sieci sklepów, a ewentualna nagroda w postaci bonów na zakupy zwiększa pewność, że następne sprawunki załatwi właśnie w tej konkretnej, a nie w innej sieci. Być może przy okazji wydając więcej pieniędzy niż planował.

Podobne akcje regularnie przeprowadzają np. sieci fast food – Burger King  regularnie oferował klientom możliwość otrzymania darmowej kanapki w zamian za wypełnienie krótkiej ankiety w ściśle określonym czasie od dokonania zakupu.

Akcje sieci detalicznych różnią się tu o tyle, że klient może, ale nie musi wygrać darmowych zakupów, ale też nagrody są znacznie bardziej wartościowe.

Dlaczego USA idą na wojnę handlową z całym światem? [W 2 MINUTY]

Więcej o: