The Coca Cola Company najszerzej znana jest ze swojego kultowego produktu, Coca-Coli, o której można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że może być elementem zdrowej i zbilansowanej diety. Korporacja ma jednak w swoim portfolio dziesiątki innych marek, wśród których znalazła się także AdeZ. Właśnie trafiła ona na polski rynek.
Sugerowana cena napojów, które są sprzedawane w butelkach o pojemności 800 ml, to 9,99 złotych. Napoje nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.
Napoje AdeZ fot. Coca-Cola Company
Klienci w Polsce, podobnie jak w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych, coraz częściej zwracają uwagę na to, czy to, co jedzą, jest zdrowe. Zdaniem ekspertów rynek zdrowych napojów - choć relatywnie mały - ma duże perspektywy wzrostu.
Coca Cola, realizująca strategię "total beverages company", chce być obecna również na tym rynku. Marka AdeZ daje koncernowi szansę na przyciągnięcie osób chcących pić zdrowe napoje, które przy okazji nie zawierałyby produktów odzwierzęcych.
Napoje AdeZ są produkowane z takich roślin jak: soja, ryż, owies, kokos i migdały. Wzbogacono je minerałami i witaminami i nie dodano żadnych cukrów poza tymi, które występują w owocach i roślinach (znajdą się w składzie np. glikozydy stewiolowe ze stewii). Ponieważ grupa docelowa produktu zazwyczaj dba nie tylko o siebie, lecz także o środowisko, to butelka jest w 30 proc. złożona z surowców roślinnych i w 100 proc. podlega recyklingowi (nie wiemy jednak, w jakim stopniu poddaje się biodegradacji).
Wprowadzenie na rynek marki AdeZ to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół diety roślinnej
– podkreśla dyrektorka ds. marketingu w Coca-Cola Poland Services Paola Sandoval.
Czytaj też: Nowa odsłona Coca-Coli. Bez cukru, za to z błonnikiem
Coca Cola eksperymentuje z napojami kierowanymi do różnych grup konsumentów. Również w obrębie podstawowej marki – niedawno w Japonii po raz kolejny podjęto próbę wprowadzenia na rynek zdrowszej coli zawierającej błonnik. Za to bez cukru.
Do korporacji należy także dużo marek, które nie podnoszą ciśnienia dietetykom czy kardiologom. W Polsce można kupić np. soki i napoje Cappy, które nie różnią się specjalnie od konkurencji, jeżeli chodzi o wpływ na zdrowie.
Marka AdeZ powstała w Argentynie w 1988 roku.