Odcinek Leszno Południe - Kaczkowo został wybudowany w nieco ponad dwa lata, za 232,5 mln zł. Jego budowa była współfinansowana ze środków unijnych.
Ten fragment S5 ma ponad 9,5 km długości. Ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast z poszerzonym pasem dzielącym, który kiedyś będzie można zagospodarować na trzecie pasy dla każdej jezdni.
Na odcinku S5 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem w budowie są jeszcze cztery odcinki. Dwa z nich powinny być gotowe do końca roku - chodzi o odcinki Poznań - Wronczyn (16,5 km) i Radomicko - Leszno Południe (19,1 km). Możliwe jednak, że w tym pierwszym przypadku wykonawca upora się tylko z jedną jezdnią w każdym kierunku. Do końca 2019 r., według planów GDDKiA, kierowcy powinni móc przejechać z kolei odcinkami Wronczyn - Kościan Południe (18,9 km) i Kościan Południe – Radomicko (15,7 km).
Na poniższej mapie odcinki, które powinny być gotowe do końca 2018 r., zaznaczono bordowymi strzałkami, a do końca 2019 r. - niebieskimi.
. GDDKiA
Docelowo, droga ekspresowa S5 ma mieć około 360 km długości. Połączy autostradę A8 na węźle Wrocław Północ (stamtąd już "rzut beretem" do autostrady A4), z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza. Będzie przebiegać między innymi w okolicach Bydgoszczy i Poznania (tutaj skrzyżuje się z A2). Szczególnie okolice stolicy Wielkopolski są jednymi z najbardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Polski.
Natężenie ruchu w Polsce Ilustracja pochodzi z raportu GDDKiA
***