UOKiK: 260 tys. zł kary dla Black Red White. Chodzi o reklamy wprowadzające klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Black Red White 260 tys. zł kary, ponieważ reklamy promocji z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem "Meble i dodatki bez VAT" sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.
Zobacz wideo

Spółka Black Red White to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję "Meble i dodatki bez VAT". Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach i ulotkach.

Zawarte informacje wprowadzały klientów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary.

Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji, jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń

- podkreślał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Black Red White to "recydywista"

To nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów,  teraz UOKiK nałożył na nią karę - ponad 260 tys. zł.

Oprócz tego Blak Red White musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach. Decyzja jest nieprawomocna.

Więcej o: