Szef resortu nie podał szczegółów dot. przepisów, ale potwierdził, że są niemal gotowe. Dodał jedynie, że elektryczne hulajnogi będą traktowane jak pojazdy, nie jak piesi.
Projekt prawa dotyczącego hulajnóg i innych urządzeń napędzanych elektrycznie jest praktycznie gotowy. Wkrótce zostanie skierowany do prac rządu. To są pojazdy i będą traktowane jak pojazdy, a nie jak piesi
- powiedział dziś minister infrastruktury Adamczyk, cytowany przez serwis Transport Publiczny.
Nie wiadomo nadal, czy hulajnogi będą poruszać się po jezdni, czy po ścieżkach rowerowych. Można jednak domniemywać, że czeka je zakaz poruszania się po chodnikach, co postulowali samorządowcy i aktywiści. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich miał z kolei problem z hulajnogami porzucanymi w niewłaściwych miejscach, przez co skonfiskował już blisko 500 urządzeń.
Piesi i elektryczne hulajnogi mają coraz większy problem w dzieleniu się chodnikiem. 29 maja miał miejsce kolejny wypadek z udziałem hulajnogi. Nastolatek na hulajnodze elektrycznej potrącił pieszą w alejach Jerozolimskich, na odcinku między Dworcem Centralnym a Dworcem Śródmieście. Kobieta trafiła do szpitala, na miejsce wypadku zostali wezwani rodzice nastolatka. Okoliczności potrącenia bada policja.
Podobnie, 15 maja na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie nastolatek wjechał elektryczną hulajnoga w pieszą. Kobieta trafiła do szpitala z lekkimi obrażeniami. Policja ukarała mandatem kobietę. Po zakończeniu wszystkich czynności ustalono, że sprawczynią wypadku była kobieta. Jak poinformowała policja, do zderzenia doszło ponieważ kobieta "nagle zmieniła pozycję".
Hulajnogi okazały się równie popularne, co kłopotliwe także w innych krajach Europy. Od września 2019 r. we Francji za jazdę hulajnogą po chodniku będzie można zapłacić mandat w wysokości 135 euro. Podobne przepisy przyjęto już w Niemczech. Nowe regulacje w związku z hulajnogami wprowadziła także Hiszpania z jeszcze wyższymi niż we Francji mandatami w wysokości od 100 do 500 euro. Belgia, podobnie jak Polska, rozważa przyjęcie zmian w prawie. Tam elektryczne hulajnogi zostaną ulokowane na ścieżkach rowerowych.
W Polsce do tej pory za jazdę hulajnogą elektryczną po ścieżce rowerowej grozi od 20 do 500 zł mandatu.