Ceny papieru toaletowego w górę! Winne prąd, makulatura i groźba strajku. Zapowiadane są kolejne podwyżki

W najbliższym czasie należy spodziewać się wzrostu cen papieru toaletowego. Sklepy chcą ukryć przed klientami podwyżki, stosując coraz wyższe rabaty i promocje.
Zobacz wideo

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej qpony-Blix ceny papieru toaletowego będą szły w górę. Dotychczasowe podwyżki nie są w takim stopniu zauważalne przez klientów, ponieważ wszystkie sieci sklepów stosują rabaty i obniżki, które mają ukryć faktyczny wzrost cen.

Klienci muszą przygotować się na kolejne wzrosty cen - tym razem więcej będziemy musieli zapłacić za papier toaletowy

Według Łukasza Jaskulskiego z Wytwórni Papieru Toaletowego EKO-KLAN ceny do tej pory najtańszych artykułów pójdą mocno w górę. Największy wzrost cen przewidywany jest w przypadku recyclingowego papieru toaletowego, ponieważ w ostatnim czasie zmniejszyła się liczba dostawców, którzy dostarczali odpowiednią makulaturę. Dodatkowymi powodem wyższych cen papieru toaletowego jest: wzrost kosztów produkcji (zwłaszcza opłat za prąd), konieczność zwiększenia płacy pracownikom, którzy grożą odejściem z pracy oraz wzrost cen celulozy, z której produkowany jest wysokogatunkowy papier.

W komunikacie prasowym opisującym szczegóły raportu czytamy m.in.:

W bieżącym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6 procent. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki: tylko w drogeriach i aptekach, a 8-paki: wyłącznie w dyskontach. Maksymalne koszty zakupu w promocji wzrosły aż o 33 procent. [...] Z kolei średnie ceny promocyjne zwiększyły się o nieco ponad 5 procent. Poza drobnymi wyjątkami, bez względu na rozmiar paczki, prawie wszędzie były podwyżki.

W dużych sieciach wzrost ceny papierowego nie jest tak zauważalny dzięki promocjom oraz temu, że większe sklepy mogą negocjować niższe stawki u swoich dostawców. To z kolei pomaga na okresową sprzedaż produktów w niższych cenach. Największe wzrosty cen odnotowano w przypadku opakowań papieru toaletowego, w którym znajduje się 6 rolek. Z kolei papier toaletowy pakowany po 8 sztuk zdrożał w hurtowniach o 54,10 procent, a w sieciach typu convenience o 38,06 procent. Wzrost cen papieru można zobaczyć także na podstawie zestawienia cen promocyjnych tych produktów, które wzrosły średnio aż o 33 procent, w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Więcej o: