HBO GO, Netflix, Spotify - platformy streamingowe audio i wideo zarabiają coraz więcej

Model subskrypcyjny staje się coraz popularniejszy, a my wydajemy na subskrypcję coraz więcej pieniędzy - wynika z badań Consumer Technology Association. Przychody firm z branży audio i wideo, które oferują swoim klientom abonament, rosną w błyskawicznym tempie.
Zobacz wideo

Z szacunkowych wyliczeń stowarzyszenia, opartych na danych z ubiegłych lat, wynika, że 2018 roku mieszkańcy USA wydadzą na subskrypcję ponad 26 miliardów dolarów - relacjonuje Wprost. Tegoroczne przychody pochodzące z subskrypcji mają natomiast wzrosnąć o 5,6 mld dolarów w stosunku do przychodów z ubiegłego roku.

HBO GO, Netflix, Spotify zarabiają coraz więcej. W przyszłym roku nawet 32,3 mld dolarów przychodów

Consumer Technology Association wyliczyło, że wyjątkowo wysokie przychody z subskrypcji odnotuje w tym roku branża wideo, w której prym wiodą takie usługi jak Netflix, Amazon Prime Video i HBO GO. Szacuje się, że w 2019 roku zarobią one wspólnie 17,7 mld dolarów (to o 25 proc. więcej niż w roku ubiegłym). Duży wzrost przychodów odnotuje także branża audio. W tym segmencie najwięcej zarabiają Spotify oraz Apple Music. Zarobki firm streamingujących muzykę mają wynieść 8,4 mld dol.

Szacuje się, że w 2020 roku łączne przychody branży audio i wideo z subskrypcji sięgną 32,3 mld dolarów.

Więcej o: