Gigantyczne zamówienie na dostawę 130 przegubowych autobusów elektrycznych jest największym do tej pory przetargiem tego typu w Europie. Elektrobusy marki Solaris zostały dotąd zamówione przez 60 miast w 17 państwach i od roku 2011 pokonały już ponad 14 mln kilometrów. Firma, zgodnie z podpisaną dzisiaj umową, zrealizuje to zamówienie w roku 2020.
Firma Solaris jest niezwykle dumna z faktu wygrania tak ogromnego przetargu na dostawę autobusów elektrycznych. Od wielu lat konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju opartą o pojazdy bezemisyjne. Dzięki gigantycznemu zamówieniu z MZA, umacniamy się na pozycji europejskiego lidera elektromobilności
- powiedział prezes Javier Calleja
130 przegubowych elektrycznych Urbino dla MZA będzie wyposażonych w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh, na które producent udzielił zgodnie z wymaganiami zamawiającego siedmioletniej gwarancji. Energia elektryczna będzie w nich uzupełniana poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów. Autobus będzie wyposażony w dwa gniazda ładowania: nad prawym przednim nadkolu oraz za ostatnimi drzwiami, pantograf zaś będzie zamontowany na dachu pojazdu. Stacje szybkiego ładowania - z mocą ponad 400 kW - rozlokowane będą w różnych punktach miasta. Budowa infrastruktury jest przedmiotem odrębnego postępowania przetargowego.
Nasz projekt zakupu 130 elektrycznych autobusów przegubowych, wspomagany z funduszy europejskich, to jedna z największych elektromobilnych inwestycji w Europie. Cieszymy się, że jesteśmy jednym z liderów we wdrażaniu proekologicznych rozwiązań dla transportu, według naszych planów już za dwa lata będziemy w posiadaniu floty niemal 400 autobusów zero i niskoemisyjnych. Ekologiczne autobusy MZA to nadzieja na czyste powietrze w stolicy
- dodał prezes MZA Jan Kuźmiński.
Do tej pory Solaris do Warszawy dostarczył ponad 1000 autobusów miejskich, w tym 20 elektrycznych. Elektrobusy można na co dzień spotkać na linii nr 222.