Janusz Palikot zapowiada kolejną piwną rewolucję. Chce zebrać pieniądze na rozwój piw i wódki premium

Janusz Palikot zainwestuje w Browar Tenczynek, który odkupił od Marka Jakubiaka. Były polityk zamierza również produkować rzemieślniczą wódkę i piwa premium. Pomóc w tym ma akcja crowdfundingowa, której celem jest zebranie 4 mln zł od 1000 inwestorów.

Janusz Palikot zapowiedział dalszy rozwój Browaru Tenczynek, który zakupił od byłego posła, Marka Jakubiaka. Poza inwestycjami w XVI-wieczny browar, biznesmen chce rozwijać spółkę-córkę Tenczyńska Okovita, która ma zająć się produkcją oraz sprzedażą rzemieślniczej wódki oraz piwa premium. Biznesmen w nietypowy sposób zamierza zebrać środki niezbędnych do realizacji ambitnych planów. Pomóc ma akcja crowdfundingowa. 

Janusz Palikot zapowiada craftową rewolucję 2.0. Jakie ma plany? 

Na razie lubelski biznesmen miał zainwestować w browar 50 mln zł. Spółka posiadające wielkie tradycje wróciła do produkcji piwa w 2014 roku. W br. wyprodukowała 4-5 milinów butelek złotego trunku, co jest 4-5-krotnym wzrostem. Polityk zapowiada dalszy rozwój Browaru Tenczynek, który w przyszłym roku ma dojść do poziomu ok. 50 tys. hektolitrów piwa

W Polsce trwa pewnego rodzaju rewolucja piwna. Zaczęła się 5-10 lat temu. Dzisiaj browarów jest bardzo dużo i to takich, które odróżniają się smakiem od tego, co robią wielkie koncerny. Z pewnym opóźnieniem biorę udział w tej rewolucji. Kupiłem Browar Tenczynek od pana Jakubiaka, śmiem twierdzić, że to dziś jeden z najładniejszych browarów w kraju

- tłumaczył na konferencji prasowej były polityk.

Celem Palikota jest rozwój produkcji piw starzonych w beczkach, ale także stworzenie destylarni alkoholi oraz, w ramach działania spółki Tenczyńska Okovita,rzemieślniczej wódki (będzie ona destylowana aż 3-krotnie zgodnie z recepturami pochodzącymi z XIX wieku).

Janusz Palikot otwiera akcję crowdfundingową. Celem zebranie 4 mln zł

Były polityk zdecydował się, że zbierze środki w dość nowatorski sposób. Na początku listopada rozpocznie się akcja crowdfundingowa, dzięki której z emisji ma być pozyskanie 4,2 mln zł od 1000 inwestorów. Osoby angażujące się w nią mają również stać się ambasadorami marki promującymi produkt w swoich regionach, a także zajmującymi się oferowania go barom bądź restauracjom. Akcja ma potrwać przez 90 dni i będzie dostępna stronie crowdway.pl.

Blisko połowa z zebranej kwoty, czyli ok. 2 mln zł, ma być przeznaczona na budowę wieży destylacyjnej. Reszta będzie niezbędna do bieżącej działalności. - Przede wszystkim zależy mi na zgromadzeniu wokół naszego projektu społeczności miłośników piw rzemieślniczych i zachęceniu ich do skosztowania kultowej okowity, a przede wszystkim zaangażowaniu do wspólnego przedsięwzięcia. Dlatego pakiety inwestycyjne będą zaczynać się od niskich kwot, tak aby każdy mógł stać się wspólnikiem Palikota - tłumaczył biznesmen. 

Czytaj także: Zmarła Dominika Diller. Twórczyni browaru Hoplala i piwa "Czarny Protest". Miała 29 lat