Firmy szukają oszczędności w różny, często niebanalny sposób. Popularny nie tylko w Polsce, ale i Wielkiej Brytanii Lidl zdecydował się wprowadzić mniejsze paragony. Dzięki temu sieć dyskontów zaoszczędziła na papierze 150 tys. funtów w skali roku - informuje "The Sunday Times".
Lidl szuka oszczędności, gdzie tylko się da. Wszystko po to, by utrzymać niskie ceny
Głównym powodem cięcia kosztów w każdy możliwy sposób jest utrzymanie konkurencyjnych cen, co na rynku dyskontów jest kluczem do sukcesu. Potwierdził to szef Lidla w Wielkiej Brytanii Christian Härtnagel. Brytyjski eksperyment z paragonami nie jest jednak pierwszym, na jaki zdecydowało się niemieckie przedsiębiorstwo. W 2016 r. szwajcarski Lidl zdecydował się nie drukować paragonów osobom, który ich nie chciały. Dzięki temu zaoszczędzono ok. 30 ton papieru rocznie.
>>> Czytaj także: Lidl Polska pochwalił się wynikami i pensjami swoich pracowników. Dla magazyniera 4800 zł brutto
W Wielkiej Brytanii Lidl jest jednym z najpopularniejszych dyskontów. Na tamtejszym rynku pojawił się w 1994 r. i posiada 760 sklepów. Dla porównania w Polsce niemieckie przedsiębiorstwo funkcjonuje od 2002 r. Ostatnio informowaliśmy, że w Warszawie zostanie wkrótce otwarta 700. placówka sieci.
Lidl z coraz bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami
Rynek dyskontów ze względu na konkurencyjnych należy do jednego z najbardziej innowacyjnych. W Polsce Lidl testuje wprowadzenie kas samoobsługowych. Ponadto, aplikacja Lidl Plus, w której można znaleźć oferty promocyjne jest 14. najpopularniejszą aplikacją w Polsce i korzysta już z niej 4 mln osoby.