W ramach prac Okrągłego Stołu Mediów, 25 listopada 2019 roku w siedzibie KRRiT nadawcy telewizyjni, wraz z organizacjami zrzeszającymi producentów suplementów diety, podpisali przygotowane wspólnie porozumienie dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety - czytamy w komunikacie KRRiT. Pod porozumieniem podpisały się m.in.: TVP, Polsat, TVN Discovery Polska, Telewizja Puls, ATM Grupa, Music TV, Kino Polska TV, ITI Neovision, Superstacja oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety - PASMI, Polfarmed, PZPPF.
Wypracowana samoregulacja jest wynikiem współpracy nadawców z KRRiT. Stwierdzono, że reklamy suplementów diety "nie mogą wprowadzać w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze". Co więcej, w materiałach promujących suplementy diety nie mogą pojawiać się wizerunki osób, które mogłyby zostać przez odbiorcę reklamy odebrane jako lekarze lub inni przedstawiciele służby zdrowia.
W przyjętej samoregulacji założono m.in., że reklama suplementów diety nie może przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych, ani nie mogą pojawiać się w niej przedmioty oraz miejsca budzące skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną
- czytamy w komunikacie KRRiT.
To nie jedyne ograniczenia, które będą obowiązywać producentów środków suplementujących. W ramach samoregulacji ustalono ponadto, że reklamy suplementów:
Reklamowany środek musi być także wyraźnie oznaczany w reklamie jako suplement diety, a spoty promocyjne z ich udziałem nie będą nadawane bezpośrednio przy audycjach i programach dla dzieci.
Jak podała KRRiT, porozumienie ma obowiązywać już od 1 grudnia 2019 r. i będzie dotyczyło wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 r.