Japan Airlines rozda 50 tys. biletów w nietypowej loterii. Chcą odciążyć Tokio na czas Igrzysk

Gospodarzem przyszłorocznych letnich igrzysk olimpijskich jest Tokio. Japońskie linie lotnicze mają pomysł, by odciążyć stolicę w czasie tego wydarzenia, które z pewnością ściągnie do Japonii falę turystów. Chcą uruchomić nietypową loterię, w której można zgarnąć jeden z 50 tys. darmowych przelotów w obrębie kraju. Pod pewnymi warunkami.

Loteria Japan Airlines ma zachęcić turystów do poznania mniej popularnych i rzadziej eksplorowanych miejsc w Japonii. Co więcej, może to pomóc w odciążeniu stolicy kraju w trakcie przyszłorocznych letnich igrzysk olimpijskich. Tokio od 24 lipca do 9 sierpnia 2020 r. będzie gospodarzem tego międzynarodowego wydarzenia, co oznacza potężną falę turystów. A to - jak podaje CNN - może być dość kłopotliwe, mając na uwadze fakt, że w latach 2013-2018 liczba turystów odwiedzających Tokio uległa potrojeniu i wyniosła ponad 31 mln odwiedzających. Władze Tokio spodziewają się ok. 10 mln turystów tylko w czasie trwania igrzysk.

>>> Dlaczego loty trwają dziś dłużej niż 10 lat temu? Powodów jest kilka. Sprawdź

Zobacz wideo

Jest jednak haczyk, a właściwie dwa. Aby wygrać darmowy przelot w ramach loterii podróżni muszą być zarejestrowani poza Japonią w ramach programu częstych lotów Japan Airlines. Co jednak najważniejsze i jednocześnie najciekawsze w loterii, o docelowym miejscu lotu uczestnicy loterii dowiedzą się już po wylosowaniu darmowego lotu. Osoby chcące polecieć grupowo mogą złożyć wniosek maksymalnie dla czterech osób. System zaproponuje cztery destynacje, ale ostateczna będzie wybrana losowo. Uczestnicy nietypowej akcji promocyjnej dowiedzą się o miejscu docelowym lotu trzy dni po złożeniu wniosku. Akcja, w której decydować będzie kolejność zgłoszeń, rozpocznie się w lutym 2020 r.

Japan Airlines oznacza miejsca dla dzieci

Narodowe linie lotnicze Japonii zaskakują nie tylko niecodziennym pomysłem na promocję, czy próbę odciążenia logistycznego stolicy w czasie letnich igrzysk 2020 r. We wrześniu wprowadziły usprawnienia dla pasażerów w postaci udostępnienia informacji, które miejsca podczas danego lotu są zajmowane przez dzieci. Chodzi o małych pasażerów w wieku od 8 dni do dwóch lat. Rozwiązanie ma na celu komfort tych podróżnych, którzy szczególnie cenią sobie ciszę podczas lotu. Klient będzie o tym wiedział już podczas dokonywania rezerwacji.