Coca-Cola wycofuje swoje produkty z Intermarche oraz Netto. Sieć chce promować zdrowe napoje

Coca-Cola i Intermarche popadły w konflikt. Wszystko dlatego, że sieć sklepów będzie promować zdrowe napoje, które będą lepiej eksponowane względem tych szkodliwych. W związku z tym Coca-Cola wstrzymała dostawy swoich napojów do Intermarche i Netto, które mają tego samego właściciela.
Zobacz wideo

Coca-Cola wstrzymała dostawy swoich produktów do francuskich sklepów Intermarche i Netto, informuje portal Dlahandlu.pl. Z rzeczonych sklepów znikną więc takie marki jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun czy Monster. Powodem jest decyzja Les Mousquetaire, właściciela obu sieci sklepów. Tzw. Grupa Muszkieterów zdecydowała, że będzie promować zdrowsze napoje, poprzez umieszczanie ich w bardziej widocznych miejscach, na czym mają ucierpieć m.in. produkty koncernu Coca-Cola. Nowa strategia jest wprowadzana od 2020 r. i oprócz dobrej widoczności, napoje słodzone cukrem stracą także nieco miejsca, które zajmą zdrowsze produkty. Jako powód takiego działania Thierry Cotillard, przedstawiciel sieci handlowej, podaje upodobania konsumentów, którzy chcą zdrowszych produktów na sklepowych półkach. Wspiera się statystyką, według której sprzedaż napojów bezalkoholowych spadła we Francji o 3,2 proc..

>>> Zobacz też: "Nie wierzymy w recykling, liczy się wielorazowość"- mówią twórcy mieczy świetlnych na Coca-Coli

Coca-Cola walczy z Intermarche i Netto. Sklepy twierdzą, że koncern nadużywa swojej dominującej pozycji

Takie działanie oczywiście nie spodobało się Coca-Coli, która poza wstrzymaniem dostaw, zagroziła sieci, że zmieni obecne warunki kontraktu, jeśli wolumeny zostaną zmniejszone. W takim wypadku Intermarche byłoby zmuszone podnieść cenę średnio o 60 procent. Cotillard stwierdził, że jest to brutalne i zaskakujące działanie koncernu, który nadużywa w ten sposób swojej dominującej pozycji na rynku.