Koronę Burger King zna każdy klient stołujący się w popularnej sieci fast food. W najnowszej odsłonie komunikacji marketingowej w sieciach społecznościowych, Burger King zaoferował pracę księciu Harry'emu i jego żonie, Meghan Markle. Oboje postanowili ostatnio uniezależnić się finansowo od brytyjskiego dworu i rezygnując z obowiązków z tym związanych, rozpocząć życie na własny rachunek. Sprawę szybko podchwycił Burger King.
Harry, ta rodzina królewska oferuje stanowiska w niepełnym wymiarze godzin - napisał Burger King za pośrednictwem Twittera. Podobny wpis na Instagramie zamieściła hiszpańskojęzyczna część sieci Burger Kinga, pisząc: "Drodzy książęta, możecie poszukać pierwszej pracy bez rezygnacji z korony". Odezwę okraszono grafiką z koroną z logo sieci.
Książę Harry i jego żona Meghan Markle wydali w ubiegłym tygodniu zaskakujące oświadczenie, w którym ogłosili odsunięcie się od brytyjskiej rodziny królewskiej. Para deklaruje chęć zarabiania na siebie i skupienie się na działalności charytatywnej.
Decyzja, o której poinformowano bez wcześniejszych konsultacji z rodziną królewską wywołała duże zainteresowanie opinii publicznej nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale i na całym świecie. Z badania przeprowadzonego przez dostawcę usług analitycznych Yougov.co.uk na zlecenie dziennika "The Sun" wynika, że 46 proc. badanych Brytyjczyków poparło decyzję pary dotyczącą wycofania się z obowiązków królewskich (27 proc. było przeciwnych). Poparcie to jednak nie przekłada się na pozytywne opinie względem samych Meghan i Harry'ego. Liczba Brytyjczyków, którzy byli przychylni Harry'emu spadła z 71 proc. (październik 2019) do obecnych 55 proc. Sympatię wobec Meghan w październiku deklarowało 55 proc. badanych, a teraz ich około 35 proc.