PLL LOT chce przejąć niemiecką linię lotniczą. "Wchodzi na podwórko Lufthansy"

PLL LOT ma szansę wejść na niemiecki rynek lotniczy i przejąć jedną z najbardziej popularnych czarterowych linii lotniczych. Jaka jest szansa, by skutecznie wejść "na podwórko Lufthansy"?

>>> Zobacz także: 280 KM w aucie kompaktowym. Sprawdzamy, jak jeździ Ford Focus na sterydach

PLL LOT planują złożyć ofertę na zakup czarterowego przewoźnika z Niemiec - informuje Rynek-Lotniczy.pl. Chodzi o linię Condor wchodzącą w skład brytyjskiej grupy Thomas Cook, która we wrześniu ogłosiła bankructwo.

Condor jest znaczącym graczem na rynku - obsługuje rocznie 7 mln pasażerów, ma połączenia z 80 miastami na świecie. Kondycja firmy - pomimo upadku właściciela - nie budzi zastrzeżeń. Linia przynosi regularne zyski - wyjaśnia w rozmowie z portalem ekspert transportowy i prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Adrian Furgalski.

PLL LOT może skorzystać z okazji, bo Lufthansa ma małe szanse na przejęcie

Specjalista wyjaśnia też, że PLL LOT ma szansę przejąć niemiecką linię i może "wejść na podwórko Lufthansy", bo niemiecki gigant Condora raczej już nie przejmie. Na przeszkodzie mogą bowiem stanąć przepisy zakazujące nadmiernej koncentracji. Warto wspomnieć, że do 2000 r. to właśnie Lufthansa zarządzała Condorem.

Czytaj też: Ministerstwo Finansów omal nie uziemiło LOT-u. Kolejne koła ratunkowe też mogły zatopić przewoźnika

Polskie Linie Lotnicze w ewentualnej bitwie o spółkę Thomasa Cooka nie będą jednak same. Wiadomo, że negocjacje trwają m.in. z amerykańskim przewoźnikiem, który jest zainteresowany Condorem ze względu na jego uprawnienia dotyczące lotów długodystansowych.

Europejski rynek lotniczy rośnie wolniej, ale wyraźnie

Z danych ACI Europe europejskie lotniska obsłużyły w 2018 roku (za 2019 danych jeszcze nie ma) 2,3 mld pasażerów. Wzrost był wyraźny, bo wyniósł 6,1 proc. W tym samym czasie polskie lotniska mogły pochwalić się dwukrotnie wyższą dynamiką wzrostu. Przez porty w całym kraju przewinęło się niemal 46 mln pasażerów, to o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Lufthansa ma w polskim sukcesie swój udział  - linie lotnicze należące do Lufthansa Group w 2018 roku obsłużyły rekordową liczbę 2 852 019 pasażerów. To o 10,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Polskie Linie Lotnicze LOT w odpowiedzi na nasze zapytanie stwierdziły, że nie komentują doniesień medialnych w tej sprawie.

Komentarze (33)
PLL LOT chce przejąć niemiecką linię lotniczą. "Wchodzi na podwórko Lufthansy"
Zaloguj się
  • ps11111ps

    Oceniono 6 razy 6

    Condor? To chyba lepiej jakby Orlen go przejął. Jakoś tak bardziej pasuje.
    Chociaż a może by tak ptasie trio : LOT + Orlen + Condor?

  • krikrikrikri

    Oceniono 7 razy 3

    LOT, na trudnym rynku lotniczym już od kilku lat przynosi zyski, ale aby się rozwijać jeszcze szybciej potrzebuje samolotów (towar deficytowy), oraz tzw. slotów, które na dobrych lotniskach są jeszcze bardziej deficytowe. Linia CONDOR ma to i to, chociaż samoloty trochę już leciwe.

  • f1909

    Oceniono 7 razy 1

    A za Tuska ( " swojego człowieka w Berlinie ) LOT miał kilkunastu prezesów, był bliski bankructwa i miał być przejęty przez Lufthanse !!! -- Krew człowieka zalewa kiedy myśli o TAMTYCH CZASACH !!!

  • piotrm74

    Oceniono 11 razy 1

    Za PO było odwrotnie :)

  • javall

    Oceniono 2 razy 0

    No jak to tak, przeciez Donek kazal oddac LOT Lufthansie?

  • remo29

    Oceniono 12 razy 0

    Ekspansja na miarę przemalowania przez Orlen jakiejś stacji za miastem. Coś jak sprzedawać słonecznik w tytkach na parkingu przed marketem i ogłosić, że się przejmuje Tesco. W sam raz na paski TVP Info, żeby ciemny lud mógł krzyczeć "brawopis!"
    Durnie, wszędzie durnie...

  • edza4

    Oceniono 1 raz -1

    Przejąć? brzmi to grożnie wszystko możliwe,przecież mają kilkanaście tych leopardów od Niemców więc jest czym przejmować.

  • kropka9991

    Oceniono 3 razy -1

    W sumie jedyny sposób na szybkie zwiększenie żałośnie małej ilości sprawnych samolotów w LOT.

  • mietek1910

    Oceniono 5 razy -1

    Zawsze mnie dziwi kiedy ktoś decyduje się na puszcza takiego "bąka" w mediach, zdradzając zamiary LOTu, zamiast dyskretnie negocjować i dopinać warunki ew. przejęcia a dopiero na końcu to ogłosić. Taka jest polityką LOT?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX