Odebrała "głuchy telefon", przyszedł jej rachunek wyższy o ponad 200 zł. Uważajcie na oszustów

Historia mieszkanki Gorzowa Wielkopolskiego może być przestrogą dla innych osób. Naciągacze wykonywali "głuche telefony", za które kobieta musiała zapłacić rachunek za telefon wyższy o 210 zzłotych. Tego typu oszustwa są znów coraz bardziej popularne.

Metoda wykonywanie "głuchych telefonów" przez naciągaczy jest stara i powszechna, ale wiele osób wciąż się na nią nabiera. Gazetalubska.pl przytacza historię pani Krystyna z Gorzowa Wielkopolskiego, która musiała zapłacić kilkukrotnie wyższy rachunek za telefon po tym, jak odebrała kilka "głuchych telefonów".

Mieszkanka Gorzowa otrzymała rachunek wyższy o 210 za trzy "głuche telefony" 

Za pierwszym razem kobieta musiała zapłacić rachunek wyższy o 210 zł, gdyż za każde z trzech połączeń trwających po 240 minut (Pani Krystyna twierdzi, że rozłączała się) należnych było 70 zł. Operator telefoniczny przyjął jednak jej reklamacji. Naciągacze dzwonili do niej również w grudniu i styczniu. Jak twierdzi, odbierała, gdyż za każdym razem wyświetlił się inny numer. połączenia trwały rzekomo ponad 100 minut. Tych reklamacji telefonia już nie uznała, więc kobieta musiała zapłacić rachunki powiększone o koszt "rozmowy". 

Zuchwali naciągacze. Jak uniknąć bycia ofiarami głuchych telefonów? 

Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, w rozmowie z gazetalubuska.pl tłumaczy, co zrobić, aby uniknąć bycia ofiarą oszustwa. - Najlepiej takich telefonów nie odbierać. Jeśli już jednak komuś się to zdarzy, to powinien złożyć reklamację u swojego operatora. To, że takie połączenia są oszustwem, łatwo udowodnić. Przecież to fizycznie niemożliwe, by w ciągu dwóch minut mieć z tego samego telefonu połączenia o długości czterech godzin. Poza tym, kto rozmawia przez telefon tyle czasu i to trzy razy pod rząd dokładnie 240 minut - tłumaczy. W przypadku, jeśli operator nie uzna reklamacji, rozwiązanie jest odwiedzenie rzecznika praw konsumentów

Zobacz wideo

Sposobem na uniknięcie tego typu sytuacji jest prośba do operatora o zablokowanie wykonywania lub odbierania niepożądanych numerów, np. z zagranicy lub telefonów premium. Jest to rozwiązaniem dla osób starszych, które najczęściej padają ofiarami naciągaczy. Ponadto, nie należy odbierać połączeń od numerów, co do których nie ma się pewności. Jak zaznacza Tomasz Gierczak, w ostatnich tygodniach zwiększyła się liczba tego typu zgłoszeń. 

Więcej o:
Komentarze (42)
Odebrała "głuchy telefon", przyszedł jej rachunek wyższy o ponad 200 zł. Uważajcie na oszustów
Zaloguj się
  • fackir

    Oceniono 61 razy 61

    tekst powtarzany od kilku dobrych lat w różnych mediach. BZDURA. ŻAdna polska sieć nie nalicza opłat za odebranie telefonu. Inna sprawa jak ktoś oddzwania na głuchacza.

  • nicpon007

    Oceniono 45 razy 45

    To jakaś bzdura, jak można zapłacić za połączenie przychodzące bez wyrażenia zgody?

  • Ja TylkoJa

    Oceniono 37 razy 37

    Jak ktoś dzwoniąc do mnie nabija mnie rachunek? ??.
    A rady łał pierwsza klasa - nie odbierać telefonów.

  • siwywaldi

    Oceniono 36 razy 36

    Za ODEBRANE połączenia, płaci się jedynie w telefonach komórkowych pracujących w usłudze roamingu i to WYŁĄCZNIE będąc za granicą. Tu abonentkę prawdopodobnie zgubiła "ciekawość", kiedy postanowiła na ten głuchy numer oddzwonić.

  • dwk67

    Oceniono 31 razy 31

    Już gimnazjaliści nie chcą u Was "pracować"? Teraz rekrutujecie w szkołach specjalnych? Nie ma takiej możliwości, eby naliczyło za połączenie odebrane. Chyba, e klientka była w zasięgu telekomów Ukr, ros, czy białoruskich. Ale to by było napisane. Wprowadzacie ludzi w błąd żerując na ich naiwności. jesteście tacy sami jak te oszukańcze hieny. JaM! Oddaj ukradzioną kasę za wierszówkę. Z taką rzetelnością dziennikarską to możesz na redaktora TVPiS startować.

  • wichura

    Oceniono 31 razy 31

    Nie wierzę, że da się tak "nabić" rachunek bez jakiejkolwiek "kooperacji" ze strony odbierającego telefon...

  • Szymon Głowacki

    Oceniono 29 razy 29

    Czy którykolwiek polski operator ma w taryfie opłatę za połączenie przychodzące poza roamingiem??? Obojętnie, czy z Senegalu, czy z Księżyca?

  • uthark

    Oceniono 24 razy 24

    Nie zapłaciła za odebranie rozmowy, a za to, że oddzwoniła. Nie oddzwania się na numery, których nie ma w książce telefonicznej.

    Trzeba sobie zablokować rozmowy na numery premium i międzynarodowe. I po krzyku.

  • blasphemy

    Oceniono 23 razy 23

    "210 zzłotych"; "Metoda wykonywanie "głuchych telefonów"", "przytacza historię pani Krystyna".
    Nie możecie powstrzymać się od chlania przy pisaniu tekstów?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX