Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów.
Zostanie wybudowany dodatkowy peron od strony ulicy Tunelowej. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei.
- Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Wielka przebudowa stacji Warszawa Zachodnia zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi pieszym kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne - będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone i będzie można nim dojść do peronu numer 8 przy linii obwodowej.
Nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno - Legionowo i Legionowo - Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 kilometrów torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Prace na stacji planowane są do 2023 roku.
Stacja Warszawa Zachodnia, to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
Projekt nowego dworca Warszawa Zachodnia Projekt nowego dworca Warszawa Zachodnia/Fot.:www.plk-sa.pl