"Uncle Ben's" bez wizerunku czarnoskórego mężczyzny. Firma chce walczyć z rasizmem

Czarnoskóry Wujek Ben zniknie z opakowań ryżu marki Uncle's Ben - poinformował Mars Incorporated, właściciel znanej marki ryżu. Decyzja podyktowana jest próbą walki z rasowymi uprzedzeniami i stereotypami. Na razie nie wiadomo, co pojawi się na nowych opakowaniach ryżu.

Mars Incorporated poinformował o swojej decyzji w środę 17 czerwca za pośrednictwem strony internetowej.

Wujek Ben znika z opakowań ryżu

- W ramach wsłuchiwania się w głos konsumentów, w szczególności czarnej społeczności, i naszych współpracowników z całego świata, zdecydowaliśmy, że nastał czas na ewolucje marki "Uncle Ben’s", w tym jej wizualną tożsamość - czytamy w oświadczeniu firmy.

Mars nie określił konkretnej daty, kiedy można spodziewać się wprowadzenia zmian. Wiadomo, że oprócz loga może się również zmienić nazwa produktu.

Firma dodała, że w społeczeństwie nie ma miejsca na rasizm. - Wyrażamy solidarność z czarną społecznością w walce o sprawiedliwość społeczną.

- Wiemy, że wprowadzenie prawdziwej zmiany będzie wymagało wspólnego wysiłku ze strony wszystkich, jednostek, społeczności i organizacji o każdej wielkości rozsianych po całym świecie - dodaje Mars Inc.

Powodem zmiany ma być rasistowski zwrot

Decyzję podjęto w trakcie trwających w całej Ameryce protestów po zabiciu przez policjanta czarnoskórego George’a Floyda. Jego śmierć wywoła dyskusję o rasizmie i niesprawiedliwościach społecznych w USA.

Nazwa marki ryżu miała być użyta po raz pierwszy w 1946 r. Wujkiem Benem był znany i lubiany w Chicago kucharz i kelner, Frank Brown. Jednak New York Times zwraca uwagę, że zwracanie się do Afroamerykanów per "wujku" i "ciociu" było praktyką stosowaną na niewolniczym południu, które miało zastąpić zwrot "pani" i "pan".

To nie jedyny przypadek, kiedy wielki koncern rezygnuje ze swojego dotychczasowego loga. Kilka dni przed oświadczeniem Marsa, Pepsi Inc. zdecydowało się na rezygnację z nazwy i logotypu śniadaniowego syropu "Aunt Jemima" ("Ciocia Jemima"). Logotyp przedstawiający czarnoskórą kobietę był w użyciu przez ostatnich 130 lat.

Zobacz wideo Co czeka polską gospodarkę w najbliższych miesiącach?