Klienci PKO BP muszą uważać na fałszywe e-maile. Cyberprzestępcy wykorzystują złośliwe oprogramowanie

Klienci PKO BP powinni w najbliższych dniach zachować większą czujność. Cyberprzestępcy podszywają się w wiadomościach e-mailowych pod bank, załączając w nich złośliwe oprogramowanie.

W ostatnich miesiącach zmagamy się z falą tzw. ataków phishingowych. Polegają one na tym, że oszuści podszywają się pod organizacje wzbudzające nasze zaufanie, aby wyłudzić dane bądź pieniądze. Takie  ataki są bardzo popularne, gdyż wiele osób nabiera się jeszcze przed nagłośnieniem całego procederu, a samo wykrycie sprawców jest bardzo problematyczne.  

Zobacz wideo Aplikacje mobilne, które pomogą ci chronić dane

PKO BP przestrzega przed atakiem cyberprzestępców 

Tym razem większą czujność powinni zachować klienci banku PKO BP. Jak czytamy w komunikacie prasowym opublikowanym przez bank: "przestępcy wysyłają fałszywe potwierdzenia operacji, w których podszywają się pod PKO Bank Polski. E-mail udaje powiadomienie z serwisu transakcyjnego, a treść i tytuł sugerują, że w załączniku jest potwierdzenie transakcji z iPKO. Otwarcie załącznika powoduje instalację złośliwego oprogramowania – dzięki temu przestępcy mają kontrolę nad komputerem ofiary".

Tak brzmi treść fałszywej wiadomościTak brzmi treść fałszywej wiadomości PKO BP

Bank ostrzega, aby nie otwierać i nie przesyłać dalej fałszywej wiadomości. Otworzenie załącznika może wiązać się z zainstalowaniem szkodliwego oprogramowania. Oszuści otrzymają wtedy dostęp m.in. do kontaktów, danych do logowania czy wiadomości SMS. W efekcie mogą oczyścić konto ze środków finansowych. 

Osoby, które otrzymały fałszywą wiadomość, bądź kliknęły link, są proszone o kontakt z bankiem. Można to zrobić, dzwoniąc pod jeden z numerów telefonów infolinii banku: 800 302 302, + 48 81 535 60 60. 

Ostatnio niemal identyczny atak dotyczył paczkomatów InPost. Oszuści próbowali wykorzystać ich popularność, podszywając się pod firmę.