Pandemia koronawirusa wymogła na wielu państwowych instytucjach przyspieszenie procesu cyfryzacji. Jak dotąd prym wiódł w tym ZUS, który rozwija platformę usług elektronicznych (PUE) oraz sukcesywnie odchodzi od wnioskowania drogą tradycyjną. W tym segmencie rozwija się także Poczta Polska, która wprowadziła część usług do internetu.
"Od 18 sierpnia 2020 r. chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzić przy użyciu profilu zaufanego. Dzięki temu klienci mogą korzystać z usług Poczty Polskiej szybciej i wygodniej, bez wychodzenia z domu" - czytamy w oficjalnym komunikacie.
W sieci możemy skorzystać z następujących usług:
Wyżej wymienione usługi można zamówić poprzez wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie internetowej https://eformularze.poczta-polska.pl/. Pierwszym krokiem jest wybranie usługi, następnie należy zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Potwierdzenie wybranej usługi otrzymamy na nasz adres e-mail. Profil zaufany jest niezbędny, gdyż niektóre z rozwiązań potrzebują potwierdzenia tożsamości.
>>> Dowiedz się więcej: Jak założyć profil zaufany? Pozwala załatwić urzędowe sprawy z domu