Gucci sprzedaje buty, których nigdy nie założysz. Za 12 dolarów. Będą dostępne w wirtualnej rzeczywistości

Gucci sprzedaje wirtualne buty za 11,99 dol, czyli około 46 zł. Nowe obuwie będzie można nosić w wirtualnej rzeczywistości czy dodawać w nich posty na Instagram. Twórcy twierdzą, że to przyszłość w branży modowej.

Cena klasycznych butów marki Gucci wynosi co najmniej 2 tys. zł. W tym tygodniu gigant branży mody zaczął sprzedawać obuwie za 11,99 dol, czyli około 46 zł. Powodem wyjątkowo niskiej ceny jest fakt, że obuwie jest wirtualne. 

Zobacz wideo Sneakersy - najlepszy sposób na przełamanie eleganckiej stylizacji?

Gucci sprzedaje buty za 11,99 dol. Będzie można w nich chodzić tylko w wirtualnej rzeczywistości 

Sneakersy Virtual 25 to masywne buty w kolorach zielonym, różowym i błękitnym zaprojektowane przez słynnego projektanta Alessandro Michele. Buty w rzeczywistości nie istnieją, są jedynie formą wirtualnego niezamiennego tokena (NTF). Kupujący mogą nosić je w wirtualnych światach lub dodawać w nich posty na Instagramie.

Obuwie kierowane jest głównie do przedstawicieli pokolenia Z, ale także do osób, których nie stać na klasyczne obuwie luksusowej marki. Z tego powodu Gucci nie zamierza wprowadzić ograniczenia dotyczącego liczby sprzedawanych butów. Buty są dostępne w aplikacjach Wanna oraz Gucci za 8,99 dol. lub 11,99 dol.  

Gucci oferuje wirtualne buty. To przyszłość na rynku? 

Nowy pomysł marki Gucci mógł zostać zrealizowany przy współpracy z platformą Wanna AR specjalizującą się w wykorzystywaniu rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia modeli 3D. Modele już wcześniej były  wykorzystywane do wirtualnego mierzenia butów bądź zegarków. Wanna AR współpracowała m.in. z Reebokiem, Pumą czy Snapchatem. 

Dyrektor generalny Wanna AR, Siergiej Archangielski twierdzi, że stosowana przez jego firmę technologia ma dużą przyszłość w branży modowej - Za pięć, może 10 lat, stosunkowo duża część przychodów marek modowych będzie pochodzić z produktów cyfrowych. Naszym celem jako firmy jest zastąpienie zdjęć produktów czymś, co jest o wiele bardziej angażujące i co przypomina doświadczenie zakupów offline - stwierdził. 

Więcej o: