Cena klasycznych butów marki Gucci wynosi co najmniej 2 tys. zł. W tym tygodniu gigant branży mody zaczął sprzedawać obuwie za 11,99 dol, czyli około 46 zł. Powodem wyjątkowo niskiej ceny jest fakt, że obuwie jest wirtualne.
Sneakersy Virtual 25 to masywne buty w kolorach zielonym, różowym i błękitnym zaprojektowane przez słynnego projektanta Alessandro Michele. Buty w rzeczywistości nie istnieją, są jedynie formą wirtualnego niezamiennego tokena (NTF). Kupujący mogą nosić je w wirtualnych światach lub dodawać w nich posty na Instagramie.
Obuwie kierowane jest głównie do przedstawicieli pokolenia Z, ale także do osób, których nie stać na klasyczne obuwie luksusowej marki. Z tego powodu Gucci nie zamierza wprowadzić ograniczenia dotyczącego liczby sprzedawanych butów. Buty są dostępne w aplikacjach Wanna oraz Gucci za 8,99 dol. lub 11,99 dol.
Nowy pomysł marki Gucci mógł zostać zrealizowany przy współpracy z platformą Wanna AR specjalizującą się w wykorzystywaniu rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia modeli 3D. Modele już wcześniej były wykorzystywane do wirtualnego mierzenia butów bądź zegarków. Wanna AR współpracowała m.in. z Reebokiem, Pumą czy Snapchatem.
Dyrektor generalny Wanna AR, Siergiej Archangielski twierdzi, że stosowana przez jego firmę technologia ma dużą przyszłość w branży modowej - Za pięć, może 10 lat, stosunkowo duża część przychodów marek modowych będzie pochodzić z produktów cyfrowych. Naszym celem jako firmy jest zastąpienie zdjęć produktów czymś, co jest o wiele bardziej angażujące i co przypomina doświadczenie zakupów offline - stwierdził.