W serwisie Downdetector, na którym można obserwować awarie oraz przerwy w dostawie poszczególnych usług, tuż przed godziną 10 użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy wskazujące na problemy z serwisem Banku Millenium. W systemie do godziny 12 pojawiło się kilkaset raportów.
Jak wynika z analizy Downdetector, 44 proc. użytkowników, którzy zgłosili problem z bankiem, mają problem z zalogowaniem się do swojego konta, 34 proc. zgłosiło awarię całego systemu, a 22 proc. nie jest z kolei w stanie zrobić przelewu. Na mapie zgłaszanych awarii szczególnie wyróżnia się kilka dużych polskich miast, jak m.in. Warszawa, Kraków, Gdynia, Łódź czy Lublin.
Na razie nie wiadomo, jak poważna jest awaria Banku Millenium. Sam bank na moment pisania tego artykułu nie wydał również żadnego oświadczenia w sprawie. Nie wiadomo, czy podjęto już działania mające na celu rozwiązanie problemu.
Problem z bankowością internetową w Banku Millenium to niejedyny kłopot, z którym zmagają się klienci w ostatnim czasie. Jak donosił we wtorek CERT Polska, wielu klientów otrzymało fałszywego maila z potwierdzeniem przelewu na wysoką kwotę.
"Otrzymałeś e-maila z Banku Millennium z potwierdzeniem przelewu na wysoką kwotę? Uważaj, oszuści mogą wykorzystywać wizerunek banku! Ostrzegamy przed kampanią, której celem jest zainfekowanie komputerów złośliwym oprogramowaniem AveMaria"- czytamy.
"W e-mailach cyberprzestępcy podszywają się pod mechanizm powiadomień oferowany przez Bank Millenium. Wiadomość zawiera informację o otrzymaniu przelewu na kwotę 56815.13 PLN z konta klienta banku - 'Bachus Bober Rober'. W wiadomości znajduje się hiperłącze sugerujące pobranie pliku PDF z rzekomą fakturą. Faktycznie jest to plik ISO, w którym znajduje się plik wykonywalny, pobierający szkodliwe oprogramowanie z rodziny AveMaria. Ostatecznym celem jest pozyskanie wrażliwych informacji z zainfekowanej maszyny oraz zdalny dostęp do komputera ofiary" - ostrzega CERT Polska. Podejrzane wiadomości oraz załączniki można zgłaszać pod adresem incydent.cert.pl.