Sieć Plus zmaga się z awarią. W serwisie Downdetector.pl, na którym można obserwować przerwy w dostawie poszczególnych usług, w środę po godz. 9 użytkownicy Plusa zaczęli zgłaszać problemy. Do godziny 11:45 pojawiło się tysiące zgłoszeń i wciąż napływają nowe.
Jak wynika z analizy serwisu Down Detector, 76 proc. użytkowników, którzy zgłosili awarię, ma problem z siecią komórkową, 16 proc. skarży się na brak sygnału, a 8 proc. wskazał na problemy z dostępem do internetu. Na mapie zgłaszanych awarii wyróżniają się duże polskie miasta, m.in. Warszawa, Kraków, Gdynia, Katowice, Lublin, Poznań i Wrocław.
Obecnie (godz. 12.40) nie wiadomo, co jest przyczyną awarii. Sieć Plus zapewnia klientów, że "sytuacja jest znana", a technicy pracują nad rozwiązaniem problemów. "Pełna funkcjonalność sieci powróci najszybciej, jak to będzie możliwe" - czytamy w komentarzu Plusa.
Na oficjalnym profilu Plusa na Facebooku można znaleźć komentarze klientów, które odnoszą się do trwającej awarii:
Podstawowe połączenia głosowe nie działają
Od rana nie działają połączenia wychodzące
W okolicach Warszawy też nie działa na trzech różnych urządzeniach
Rawicz (województwo wielkopolskie) brak możliwości wykonywania połączeń, brak sygnału
Brak możliwości wykonywania standardowych połączeń głosowych, internet działa. 3 numery, różne urządzenia, efekt ten sam. Restart urządzenia nie pomaga
Śląskie tak samo, brak sygnałów, SMS-y wychodzą, a dzwonić się nie da
Lublin - nie mogę nigdzie zadzwonić ani odebrać połączenia
Poznań - nie można wykonywać połączeń telefonicznych
Nie można wykonać ani odebrać połączeń - Bełchatów
Radom tak samo rozłącza
Nie mogę się połączyć z nikim, internet działa. Częstochowa
Nawet na numery alarmowe nie można wykonywać połączeń