Co z przesyłkami z Allegro? Prezenty mogą nie dotrzeć pod choinkę przed gwiazdką

Allegro poinformowało, że część kupujących nie otrzyma zamówionych towarów przed świętami. Przewidywany termin dostawy zmieniono na poniedziałek 27 grudnia. Sprzedawcy są wściekli na Allegro.

We wtorek 21 grudnia Allegro opublikowało na swojej stronie komunikat: "Przewidujemy, że część kupujących nie dostanie swoich zamówień przed świętami. Dlatego, aby uniknąć rozczarowania klientów, w ofertach wyświetlamy 27 grudnia jako najbliższy przewidywany termin dostawy".

Powodem zmiany przewidywanego terminu dostawy jest zwiększona liczba zamówień oraz trudne warunki pogodowe. Problem dotyczy jednak nie tylko nowych zakupów. Cześć kupujących może dostać przesyłki później, niż wskazywał na to przewidywany czas dostawy, wyświetlany w ofercie w chwili zakupu. 

Zobacz wideo Ta profilerka jest doskonała w swojej pracy. Wykorzystuje w niej traumę z dzieciństwa

Allegro z problemami z wysyłką. Kiedy zakupy zostaną wysłane?

We wszystkich przesyłkach Allegro wyłączyło oznaczenie o dostawie przed świętami. Podano również harmonogram wysyłania paczek zamówionych w ostatnich dniach. Allegro zastrzega, że w przewidywanym czasie wysyłki nie uwzględnia 22 i 23 grudnia, a dni 24-26 grudnia traktuje jako święto.

Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl 

Przesyłki z Allegro zostaną wysłane w następujących terminach:

  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia do godziny wysyłki tego samego dnia - nadaj zgodnie z deklaracją - 21 grudnia
  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia po godzinie wysyłki tego samego dnia - możesz nadać do 27 grudnia
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z wysyłką w 24h - możesz nadać do 27 grudnia
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 48h - możesz nadać do 28 grudnia
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 72h - możesz nadać do 29 grudnia. 

Sprzedawcy wściekli na działania Allegro

"To wyjątkowa sytuacja, dlatego wydłużenie przewidywanego czasu dostawy nie wpłynie negatywnie na Twoje wyniki w panelu jakości sprzedaży w miarach: Wysyłka w terminie i Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Czas na wysyłkę w terminie i uzupełnienie numeru przesyłek będziemy liczyć zgodnie z informacjami powyżej" - poinformowało Allegro. To jednak nie wystarczyło, by uspokoić sprzedawców.

Na facebookowej grupie dla sprzedawców pojawiło się mnóstwo narzekań na działania Allegro - informuje portal wirtualnemedia.pl.

"Czy zrekompensujecie mi utratę zysków, świadomie wprowadzając kupujących w błąd? To nieuczciwa konkurencja, bo wasze oferty tak nie mają!!!" - pyta jeden ze sprzedawców. "Nie oszukujmy się, oficjalny sklep Allegro i ich fulfillment poległ logistycznie, nie dają rady. Lepiej dla nich stracić dwa dni prowizji, ale uratować twarz, że nie są gorsi od indywidualnych sprzedawców - dodaje inny.

Więcej o: