Auchan chce podwoić liczbę sklepów w Rosji. Sieć jest na liście "międzynarodowych sponsorów wojny"

IAR, oprac. Aleksandra Boryń
Francuska firma Auchan planuje otworzyć w Rosji nową sieć sklepów pod nazwą "Mój Auchan". Około 90 proc. produktów mają to być towary marki własnej. Firma nazwała te działania swoją główną misją "zapewnienia ludności wysokiej jakości produktów w przystępnych cenach".

Sieć hipermarketów otwierając w Rosji nowe sklepy niemal podwoi swoją obecność na tamtejszym rynku. Jak informuje "Auchan Retail Rosja" 90 procent asortymentu nowych sklepów będą stanowić artykuły spożywcze marki własnej francuskiej korporacji.

Auchan jest jedną z dziesięciu największych firm zagranicznych w Rosji. Zarządza prawie 250 sklepami, w których pracuje około 30 tysięcy osób. Rynek Federacji Rosyjskiej generuje 11 procent przychodów macierzystego Holdingu Auchan.

Dyrektor generalny Auchan Yves Claude zapowiedział, że sieć będzie kontynuować swoją działalność w Rosji, ponieważ jak stwierdził:

Działa w interesie ludności cywilnej.

Rosyjski sponsor wojny 

Od momentu rozpoczęcia przez Rosję wojny z Ukrainą wiele światowych koncernów w tym m.in. McDonald’s wycofało się z tamtejszego rynku. Takich działań nie podjął  Auchan czy Leroy Merlin, które należą do rodziny Mulliez.

Od początku militarnej agresji Federacji Rosyjskiej, Auchan "pod pozorem pomocy humanitarnej dla cywilów dostarcza towary rosyjskiej armii na okupowanych ukraińskich terytoriach, a także pomaga rosyjskim komisarzom wojskowym w rekrutacji poborowych".

Ukraińska Narodowa Agencja Przeciwdziałania Korupcji umieściła francuską korporację na liście "międzynarodowych sponsorów wojny".

Więcej o: