Wielkimi krokami zbliża się największa sportowa impreza na Starym Kontynencie – Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Euro 2016, w którym udział weźmie również polska reprezentacja, przyciągnie przed telewizory miliony widzów. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci tych urządzeń, dla których najbliższe miesiące będą czasem zażartej walki o naszą uwagę i... portfele.
LG Super UHD 4K LG
Jednym z faworytów w tej rywalizacji jest LG. Koreański gigant wprowadził właśnie na polski rynek najnowsze serie telewizorów Super UHD 4K oraz UHD 4K. Nie zrobił tego jednak samodzielnie, ale z pomocą jednej z największych gwiazd polskiego futbolu – Kuby Błaszczykowskiego. Piłkarz włoskiej Fiorentiny i reprezentant Polski został oficjalnym ambasadorem marki LG. Popularny „Kuba” w najbliższych miesiącach będzie promował zarówno telewizory OLED TV jak również Super UHD 4K.
Szczegóły dotyczące cen i dostępności nowych OLED-ów wciąż owiane są tajemnicą. LG podzieli się nimi w okolicach czerwca. Na wczorajszej prezentacji zobaczyliśmy jedynie flagowy telewizor LG OLED TV z serii Signature, która obejmować ma najdroższe i najbardziej ekskluzywne produkty koreańskiego giganta. Urządzenie to pojawi się na polskim rynku prawdopodobnie dopiero po targach IFA 2016 w Berlinie.
Prezentacja telewizorów LG fot. Daniel Maikowski
Wracając do bardziej „przyziemnej” (i zdecydowanie tańszej) serii odbiorników Ultra HD 4K, obejmuje ona trzy telewizory Super UHD 4K oraz pięć telewizorów UHD 4K, o przekątnej ekranu od 40 do 75 cali. Wszystkie urządzenia zostały wyposażone w panele IPS Quantum 4K oraz technologie ColorPrime Plus (poszerza paletę barw i umożliwia uzyskanie bardziej naturalnego obrazu) i Billion Rich Colors (pozwala na wyświetlenie na ekranie telewizora ponad miliarda barw).
Dodatkowo, trzy topowe modele Super UHD zostały wyposażone w technologię True Black Panel i Contrast Maximizer. Pierwsza z nich to autorskie rozwiązanie LG, które redukuje refleksy i zwiększa kontrast, natomiast druga - dzięki rozróżnieniu obiektów znajdujących się na pierwszym planie od tych w tle - gwarantuje większą głębię obrazu.
Netflix zaoferował wsparcie dla standardu Dolby Vision LG
"Języczkiem u wagi" w przypadku najnowszych telewizorów Super UHD 4K ma być jednak inna technologia - HDR Super. Sam standard HDR nie jest już dziś żadną nowością. Rozwiązanie, które - w znacznym uproszczeniu - pozwala na uzyskanie „jaśniejszej bieli” oraz „ciemniejszej czerni”, a co za tym idzie - większej palety barw, oferowane jest obecnie w topowych telewizorach większości znanych producentów. LG jest jednak jedyną firmą, która wyposażyła swoje urządzenia w standard HDR Super, zgodny z kinowym formatem Dolby Vision.
Czym wyróżnia się Dolby Vision? Rozwiązanie zaprojektowane przez amerykański koncern Dolby Laboratories, analizuje obraz klatka po klatce, dostosowując optymalne parametry wyświetlania na ekranie telewizora w czasie rzeczywistym. Swoje wsparcie dla standardu Dolby Vision zaoferował m.in. popularny Netflix.
Telewizory LG Super UHD 4K, to obecnie jedyne odbiorniki na europejskim rynku, które oferują wsparcie zarówno dla HDR Super, jak również HDR10.
Kuba Błaszczykowski LG
W telewizorach Super UHD LG zastosowało nowe wzornictwo ULTRA Slim, a same urządzenie zaprojektowano zgodnie z koncepcją UniScreen, opartą na połączeniu panelu i obudowy w jednolitą całość. W pewnym sensie jest to więc odpowiednik smartfonowego „Unibody”.
W efekcie, ramka najsmuklejszego z telewizorów ma grubość zaledwie 6,6 mm. Dodatkowo, odbiorniki Super UHD zostały wyposażone w głośniki sygnowane przez markę Harman/Kardon. Całością zarządza najnowsza wersja systemu webOS 3.0.
Telewizory UHD 4K i Super UHD 4K pojawią się w sprzedaży w ciągu najbliższych tygodni. Wciąż czekamy na oficjalny cennik.