Polacy coraz chętniej przeglądają sieć na telefonach. Czego szukają i jakich aplikacji używają?

Robert Kędzierski
Panel Mobigate zbadał zachowania użytkowników urządzeń mobilnych z Androidem. Polacy newsy wolą przeglądać za pośrednictwem ulubionych portali. Ale z YouTube'a czy Facebooka wolą już korzystać przez aplikacje. Sięgają też po aplikacje newsowe. Po którą najchętniej?

Mobigate opublikował wyniki analiz zachowania polskich internautów korzystających z urządzeń z Androidem. Dzięki nim możemy dowiedzieć się jakie strony internetowe, serwisy i aplikacje są w naszym kraju najpopularniejsze.

Czytaj też: Snapchat tylko dla nastolatków? To mit! Oto wyniki badań.

Najpierw Google.pl, potem ulubiony portal

Z zestawienia, które publikuje Press wynika, że Polacy mają jasno określone preferencje co do tego, w jaki sposób korzystają z internetu na smartfonie czy tablecie. Przede wszystkim wyszukują informacje za pomocą strony Google.pl - stronę odwiedziło 74,2 procent polskich internautów. Nie ma więc wątpliwości, że wszechobecność Androida przekłada się na ten wynik. Sukces giganta technologii jest tym większy, że na trzecim miejscu zestawienia znalazł się adres Google.com (odwiedza go 46,2 procent polskich internautów). Popularne polskie portale (Onet i WP, plasujące się na pozycji czwartej i piątej) wyprzedzają serwisy takie jak Allegro.pl (31,6 proc.), Wikipedia.org (29,7 proc.) i YouTube.com (25,9 proc.) W pierwszej dziesiątce znalazły się też portale takie, jak nasz (Gazeta.pl) czy Interia. 

Aplikacje mobilne - wielka trójka bez zaskoczeń

Wśród aplikacji najpopularniejsze są: YouTube (aplikację uruchomiło 65,1 proc. badanych) i Facebook (48,3 proc.) oraz Messenger (45,3 proc.). To bardzo istotne wyniki, bo dowodzą tego, że nie wszystko dobrze działa w przeglądarce. A przecież zarówno YouTube, jak i Facebook dostępne są za pośrednictwem Chrome czy Firefoxa. 

Aplikacje newsowe - Gazeta Live w czołówce

Polscy internauci informacji szukają na tradycyjnych stronach, w przeglądarce. Kiedy jednak sięgają po aplikację wybierają... Gazeta Live - była uruchomiana w lipcu niemal 50 milionów razy.

Według badań Mobigate daje to naszej aplikacji trzecie miejsce w kategorii News & Magazines  - po M.Lotto (2,1 proc.) i Flipboard (1,6 proc.).

Jeszcze ciekawiej robi się, kiedy sprawdzimy ile czasu internauci spędzają w aplikacji - jeśli chodzi o newsy, Gazeta Live zdecydowanie wygrywa - średni czas to 5 minut 36 sekund. Onet - drugi na liście, osiąga tu wynik niemal dwukrotnie gorszy. 

Polak ściąga przeciętnie mało danych

Badanie Mobigate ujawniło też inne ciekawe dane. Polacy za pośrednictwem urządzeń mobilnych ściągają średnio 7,34 GB danych (przez WiFi i połączenia komórkowe). Nasi rodacy ściągają też średnio 5 nowych aplikacji. 

Ciekawie wygląda sytuacja z wiadomościami SMS, bo Polak korzystający z urządzenia z Androidem wciąż wysyła ich aż 244 miesięcznie. MMSy są w zdecydowanym odwrocie - średnio wysyła się ich zaledwie 7. To dowodzi jednego: SMS, pomimo komunikatorów internetowych, wciąż jest usługą niezbędną.