Masz drukarkę HP? Wkrótce możesz zobaczyć ten błąd. Sprawdź, czy jesteś zagrożony

Robert Kędzierski
Część użytkowników drukarek HP narzeka, że ich urządzenia nagle przestały drukować, chociaż wcześniej działały bez zarzutu. Wszystko przez aktualizację oprogramowania.

W sieci pojawiły się doniesienia o tym, że część drukarek HP z dnia na dzień przestała działać. Niektórzy użytkownicy zobaczyli komunikat o konieczności wymiany uszkodzonego pojemnika z tuszem.

Czytaj też: Drukarkowy biznes Samsunga w ręce HP!

Poprawką w konkurenta

Szybko okazało się, że nie chodzi o żadną awarię. HP przy okazji aktualizacji oprogramowania drukarki usprawnił system rozpoznawania zamienników tuszy. 

Myce.com donosi, że 123ink, producent zamienników, przeprowadził własne śledztwo i potwierdził, że problem dotyka tysięcy konsumentów. Firma twierdzi też, że HP wyznaczył datę aktywacji blokady nieoryginalnych tuszy na 13 września

"Bez mojej zgody"

Lifehaker przytacza opinię jednego z niezadowolonych użytkowników.

Drukarka działała dobrze przez dziewięć miesięcy, gdy nagle HP, bez mojej zgody, zaktualizowało oprogramowanie urządzenia. To sprawiło, że zaczął pojawiać się błąd tuszy, a drukowanie stało się niemożliwe. Używam jej do codziennej pracy i jestem w kłopocie. 

HP nie musi mieć jednak żadnej zgody - nowe oprogramowanie jest automatyczne pobierane z sieci, o ile użytkownik samodzielnie nie wyłączy odpowiedniej opcji. 

Firma potwierdza, że najnowszy firmware zmienia sposób komunikowania się chipów w tuszach z drukarkami. Informuje, że problem dotyczy niewielkiej ilości modeli: HP OfficeJet Pro 8610, HP OfficeJet Pro 8615, HP OfficeJet Pro 8620, HP OfficeJet Pro 8625, HP OfficeJet Pro 8630, a także niektórych urządzeń z serii  Officejet. 

Producenci zamienników znaleźli już sposób na zniwelowanie skutków aktualizacji HP.

Czy waszym zdaniem producenci drukarek mają prawo wprowadzać aktualizacje, których jedynym celem jest blokowanie zamienników tuszy? prosimy o opinie.  

O sprawie przeczytaliśmy na serwisie Wykop .