Facebook nieoczekiwanym konkurentem Allegro i OLX? Nowa aplikacja Marketplace

Robert Kędzierski
Facebook zaprezentował nową aplikację do handlu w internecie. Marketplace jest w tej chwili dostępny na kilku rynkach, ale kiedy dotrze do Polski może zrobić się ciekawie.

Facebook Marketplace to nowa aplikacja, która pozwala na sprzedaż różnego rodzaju przedmiotów. Rozwiązanie ma konkurować z wieloma znanymi na świecie serwisami w stylu OLX. Będzie też świetnym narzędziem dla tych, którzy sprzedają swoje rękodzieło -  chociażby poprzez portal Etsy. 

Czytaj też: Facebook wprowadza nową, ważną funkcję w popularnym komunikatorze.

Aplikacja, jak wyjaśnia Mashable, jest w tej chwili do pobrania na kilku testowych rynkach, niestety nie w Polsce. Przedstawiciel Facebooka w rozmowie z nami wyjaśnił, że na chwilę obecną nie ma żadnych planów uruchomienia aplikacji na naszym rynku. Jednocześnie zapewnił, że nie oznacza to, że nigdy do nas nie trafi. 

Marketplace działa w dość prosty sposób - użytkownik widzi zdjęcie przedmiotu, jego prosty opis i dwa przyciski: "złóż ofertę" i "skontaktuj się ze sprzedawcą". Aplikacja jest "sprzęgnięta" z Facebookiem, oferty można więc umieszczać na swoim profilu, rozmawiać o nich ze znajomymi. 

Polacy już handlują na Facebooku

Facebook MarketplaceFacebook Marketplace Fot. Facebook

 

Mark Zuckerberg zdecydował się na uruchomienie nowej aplikacji w odpowiedzi na aktywność użytkowników. W różnego rodzaju grupach handluje na Facebooku... 450 milionów osób. Jak donosiła kilka dni temu Wyborcza.biz Polacy doskonale się odnajdują w świecie tego typu transakcji. Gdyby w Polsce stała się dostępna aplikacja - w tej chwili korzystać można z niej w Wielkiej Brytanii i Australii - serwisy takie jak Allegro i OLX mogłyby poczuć się zagrożone. Tym bardziej, że pierwszy z serwisów jest na sprzedaż.

Jedno z facebookowych ogłoszeńJedno z facebookowych ogłoszeń fot. Facebook.com

Tylko w tej jednej grupie - o nazwie "Szmaty z chaty" - ubraniami handluje ponad 25 tys. osób. Na jej odpowiedniku do wymiany przedmiotów domowych - "Graty z chaty" - jest blisko 43 tys. użytkowników. Popularna jest też grupa skupiająca zainteresowanych wymianą mebli na terenie Warszawy, w której jest nieco ponad 10 tys. osób, czy też grupa wielbicieli mebli rodem z PRL - 3,5 tys. użytkowników. A prawdziwe rekordy biją grupy dla młodych mam. Można tam kupić markowy wózek za 150 zł, nosidełka czy krzesełka do karmienia, ale też suknie ślubne, zabawki i ubranka.

- pisze Wyborcza.biz.

Marketplace mógłby być jedną z najciekawszych aplikacji na naszym rynku. Polacy kochają okazję, handel online i, o czym Facebook doskonale wie, chłoną technologiczne nowości.