Huawei wygrywa wojnę o konsumentów. Firma poinformowała właśnie, że dwa miesiące przed końcem roku udało się jej sprzedać ponad 100 milionów smartfonów. W zeszłym roku podobny komunikat wystosowano dopiero w grudniu.
Chiński producent, jeszcze niedawno niezbyt rozpoznawalny, umocnił swoją pozycję. Osiągnął udział w rynku wynoszący ok. 9,5 procent. Dzięki temu jest "numerem trzy". Wyprzedza go jedynie Samsung (24,5 procent udziału w rynku) i Apple (15,1 procent udziału w rynku). Dane za IDC. Następny rok może być dla firmy przełomowy, bo chińska firma rozpoczęła oficjalną sprzedaż urządzeń w USA.
Pozostali, bardziej renomowani gracze, tacy jak LG czy Sony, pozostają w tyle.
Strategia chińskiej firmy okazała się strzałem w dziesiątkę. Na rynek trafił zarówno topowy P9 jak i jego uboższy odpowiednik P9 Lite. To nie przeszkodziło równoczesnej ekspansji marki Honor i promocji innego flagowca - phabletu Mate 8. Huawei udało się skutecznie wprowadzić do sprzedaży konkurujące ze sobą modele i w ten sposób zaspokoić potrzeby wszystkich klientów.