Według informacji przekazanych agencji The Associated Press, w ostatnią niedzielę w jednym z domów we francuskim mieście Pau doszło do zapłonu baterii w smartfonie Samsung Galaxy J5. Posiadaczka feralnego telefonu najpierw poczuła gwałtowne nagrzewanie się baterii, a kiedy zobaczyła, że obudowa zaczyna puchnąć odrzuciła od siebie urządzenie, które zaczęło dymić.
Kiedy zobaczyłam dym spanikowałam i musiałam zareagować błyskawicznie - powiedziała AP Lamya Bouyirdane, właścicielka Galaxy J5, matka trójki dzieci, z których jedno w wieku 4 lat właśnie bawiło się wspomnianym telefonem. Podkreśla jednocześnie, że w czerwcu smartfon kupiła jako nowy przez stronę internetową oferującą produkty po obniżonych cenach. Na szczęście partner kobiety szybko ugasił płonące urządzenie.
Zdaniem Williama Stofegi, analityka technologii mobilnych w IDC, zapłon baterii w Galaxy J5 to przypuszczalnie odosobniony przypadek. Smartfon jest już na rynku od dobrych kilku miesięcy (najnowsza wersja Galaxy J5 miała premierę w marcu, a do sprzedaży trafiła w kwietniu) i jak na razie to jedyny raz, kiedy stało się z nim coś takiego.
Dodał również, że problem przegrzewających się litowo-jonowych baterii nie jest nowy i poza smartfonami dotyczy również laptopów. Niewielka wada produkcyjna lub uszkodzenie mechaniczne w trakcie użytkowania może doprowadzić do krótkiego spięcia, które zaowocuje przegrzewaniem i ryzykiem zapłonu. Jak na razie nie znaleziono prostego rozwiązania tego problemu.
Największym poszkodowanym do tej pory okazał się Samsung z modelem Galaxy Note 7, ale przypadki puchnięcia i zapłonu baterii rzekomo spotkały również innych producentów. Pod koniec września na Reddicie pojawił się wątek wybuchającej baterii w iPhonie 7. Wcześniej informowano o kilku podobnych przypadkach z iPhonem 6. Sprawa nie ogranicza się zatem wyłącznie do Samsunga.
Oto oficjalny komentarz rzecznika prasowego Samsung Polska, Olafa Krynickiego, do którego wysłaliśmy zapytanie w tej sprawie:
Nie jesteśmy w stanie wypowiedzieć się na temat tego konkretnego incydentu dopóki nie otrzymamy urządzenia i nie poddamy go szczegółowym badaniom. Bezpieczeństwo klientów pozostaje naszym priorytetem. Chcemy współpracować z każdym klientem, który doświadczył problemów związanych z produktem Samsung w celu zbadania sprawy i zapewnienia mu wsparcia.
Samsung Galaxy S7 Edge - 7 najciekawszych funkcji