Fałszywy profil znanego sklepu z elektroniką. Tysiące oszukanych osób. Uderzyli w sylwestra

Robert Kędzierski
Nieznani sprawcy podszyli się pod znaną sieć z elektroniką. Stworzyli na Facebooku fałszywy profil i ogłosili "konkurs". Zamiast nagrody tysiące poszkodowanych otrzyma rachunki na nawet kilkaset złotych.

Serwis Niebezpiecznik.pl informuje o kolejnym przekręcie, którego ofiarami stali się użytkownicy Facebooka. Nieznani sprawcy stworzyli fałszywy profil  MediaExpert – Czyszczenie magazynów, podszywając się tym samym pod znaną sieć marketów z elektroniką. Wykorzystali hasło reklamowe trwającej właśnie kampanii. 

Czytaj też: Założył firmę tylko po to, by oszukać jak najwięcej osób. 

Profil, którego szczyt aktywności przypadł na okres między świętami, a Nowym Rokiem,  kusił użytkowników Facebooka konkursem. Wygraną miałaby być rzekomo możliwość zrobienia nielimitowanych zakupów w wybranym sklepie sieci. 

Pomyślisz, że wygrałeś

Przestępcy posłużyli się podstępem, by wywołać u internautów wrażenie, iż wygrali. Opublikowali fikcyjną listę zwycięzców. Po kliknięciu w link użytkownik był kierowany... do własnego profilu.

Ktoś podszył się pod profil znanej sieciKtoś podszył się pod profil znanej sieci Fot. Facebook/za Niebezpiecznik.pl

Ostatecznie ofiara była kierowana na zewnętrzną stronę, która miała służyć do odbioru nagrody. W formularzu należało wpisać dane osobowe oraz numer telefonu. Niestety,  strona służyła tak naprawdę do aktywacji płatnej usługi Premium SMS.

Płatne SMS zamiast nagrodyPłatne SMS zamiast nagrody Fot. Facebook / za Niebezpiecznik.pl

Zamiast nagrody poszkodowani otrzymają więc podwyższone rachunki za telefon. Za otrzymane wiadomości trzeba bowiem płacić nawet kilkaset złotych miesięcznie. 

Jak nie dać się naciągnąć?

Dobrze jest zapobiegać tego typu sytuacjom i wyłączyć usługę SMS Premium. Każdy z operatorów ma swoje procedury, najlepiej więc zadzwonić do biura obsługi klienta.

Zobacz też: W 2016 roku za wiele rzeczy płaciliśmy więcej niż w 2015. Podrożała żywność i ceny biletów

Więcej o: