Windows 10 w nowej wersji będzie wyświetlał reklamy. Tak wynika ze zrzutu ekranowego, który umieścił jeden z testerów aktualizacji Creators Update, która trafi do użytkowników jeszcze w tym roku.
Reklamy produktów Microsoft – w tym wypadku płatnej wersji chmury OneDrive, pojawią się w najgorszym możliwym miejscu. W Explorerze Windows. Za każdym razem, kiedy użytkownik będzie szukał czegoś na dysku Microsoft przypomni mu, że może mieć 1 TB miejsca na dane za jedyne 6,99 dol. czyli ok 30 zł miesięcznie.
Reklamy w Windows 10 Fot. Microsoft/za Guardian
Microsoft już dziś podsuwa swoim użytkownikom aplikacje do zainstalowania - ich ikony pojawiają się w Menu Start. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że w nowej wersji Windows 10 komercyjne komunikaty mają też wyświetlać się z centrum informacji – z prawej strony ekranu, w powiadomieniach.
Windows 10 może wyświetlać reklamy Fot. za Gizbot.com
Microsoft być może powinien przemyśleć swoją strategię promocyjną. Polacy mają bowiem alergię na niechcianą reklamę. Z raportu opublikowanego w połowie zeszłego roku wynika, że polscy internauci ochoczo blokują reklamy. W przedziale między 18 a 24 rokiem życia to aż 60% użytkowników. W przedziale od 25 do 34 roku życia wynik nieco się obniża (53%). W sumie w grupie osób poniżej 35 roku życia mamy rekordowe 56% użycia Adblocka. Firma badawcza PageFair opublikowała inne badania, z których wynika, że zwiększa się liczba internautów blokujących wyświetlanie reklam. Według ekspertów, zarówno użytkownicy jak i media muszą zmienić swoje zachowanie.
Decyzja Microsoftu wydaje się dziwna. Firma sama przyznała, że "lekko przegięła" nachalnie zachęcając użytkowników Windows do przesiadki na "dziesiątkę". Wygląda na to, że reklam w Windows będzie więcej.