Do Polski wchodzi nowa sieć barów szybkiej obsługi - Max Premium Burgers. Swą pierwszą placówkę otworzy 1 września we Wrocławiu, inaugurując tym samym ekspansję w naszym kraju. Następne w kolejce są Warszawa i Gdańsk.
Plany szwedzkiego giganta są poważne. W ciągu 10 lat chce mieć w Polsce sieć 200 restauracji. Zamierza tym samym powtórzyć sukces osiągnięty w Norwegii czy Danii - poza swoim rodzimym rynkiem.
Przez ostatnich kilka lat bacznie obserwowaliśmy polski rynek, dokładnie analizując sytuację i oceniając możliwości. Podjęliśmy decyzję o otwarciu w Polsce naszych pierwszych restauracji, ponieważ mamy pewność, że jest to rynek, na którym wciąż widać ogromny potencjał rozwoju dla sieci takich jak nasza. Polacy coraz częściej stołują się poza domem, a zapotrzebowanie na dobre jedzenie podawane szybko cały czas rośnie. Widzimy też, że Polacy kochają burgery, co nas bardzo cieszy, bo my również
– powiedział Richard Bergfors, prezes Max Premium Burgers w rozmowie cytowanej przez portal GalerieHandlowe.pl
W menu knajpy znajdą się oczywiście dania mięsne - zarówno z wołowiny jak i drobiu. Nie zabraknie też burgerów dla wegetarian czy deserów.
Właściciele Max Premium Burgers podkreślają, że polski rynek jest dla nich ważnym przyczółkiem, który ma pozwolić rozwinąć sieć sprzedaży na pozostałych rynkach europejskich - w tym niemieckim. Firma uważa za swego największego konkurenta sieć McDonald's. Zamierza działać w zbliżony sposób - swoje restauracje będzie zarówno budować jak i umieszczać w centrach handlowych.
Nowa sieć obiecuje klientom "najwyższą jakość produktu i najlepszy smak" - słowo "premium" w nazwie nie znajduje się zatem przypadkowo.
Max Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć fast foodów. Założono ją w roku 1968. W swoim kraju znajduje się na pierwszym miejscu rankingu popularności tego typu lokali. Zatrudnia 6000 pracowników, prowadzi 120 restauracji w Skandynawii, a także w Emiratach Arabskich.
Zeszłoroczny przychód szwedzkiej firmy wyniósł 300 mln dol. Jego największy konkurent, McDonald's, działając na całym świecie, osiągnął wynik na poziomie 24,6 mld dol. Prowadzi 36,8 tys. lokali.