Jak czytamy na oficjalnym blogu deweloperskim Google, połowa negatywnych ocen aplikacji i gier w Google Play (pod postacią jednej gwiazdka) dotyczy stabilności ich pracy. Dlatego też gigant zdecydował się nieco zmodyfikować algorytmy sklepowego systemu rekomendacji i wyszukiwarki, aby skupić się na promocji produktów, których jakość nie pozostawia tyle do życzenia.
Jednocześnie Google zachęca deweloperów do aktywnego monitorowania ocen swoich aplikacji oraz gier i reagowanie na sygnały o wysokiej awaryjności ze strony konsumentów. Przy okazji wskazuje kilka przykładów produktów, które znacząco poprawiły średnią ocenę użytkowników i to wyłącznie za sprawą poprawy stabilności działania. Wydaje się, że taka postawa może się po prostu opłacać.
Zmiany wprowadzane przez Google nie będą specjalnie odczuwalne przez samych użytkowników w krótkim przedziale czasu. Stanowią jednak ważny sygnał dla deweloperów skupionych na dodawaniu nowych funkcji i estetyki, nie przywiązując wagi do kluczowych parametrów swoich produktów (konsumpcji energii, stabilności pracy oraz uprawnień do danych).
Czytaj też: Google zabezpiecza smartfony z Androidem. Nowa funkcja Play Protect już działa