Zadaniem uczestników konkursu SpaceX Hyperloop Pod było zaprojektowanie prototypu pojazdu, który na odcinku testowym o długości 1,2 km osiągnie największą prędkość. Projekt studentów Monachijskiego Uniwersytetu Technicznego o nazwie WARR Hyperloop oparto na lekkiej konstrukcji z włókna węglowego. Pojazd napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW udało się rozpędzić do prędkości 324 km/h.
W ostatnim etapie WARR Hyperloop okazał się dużo szybszy od dwójki pozostałych finalistów: szwajcarskiego Swissloop i kanadyjskiego Paradigm. Niestety polski projekt Hyper Poland nie dostał się do finałowej trójki. Ekipa nie kryje jednak satysfakcji z udziału w całym wydarzeniu, chwaląc sobie doświadczenie zdobyte w bezpośrednim kontakcie ze specjalistami ze SpaceX.
Warto przypomnieć, że niemieccy studenci zdobyli już główną nagrodę w poprzedniej edycji konkursu SpaceX Hyperloop Pod, który odbył się w styczniu. Wtedy ich projekt w hermetycznych warunkach tunelu testowego SpaceX osiągnął prędkość 93 km/h. Gratulując zwycięskiej ekipie Elon Musk wyraził przekonanie, że jest możliwe osiągnięcie prędkości naddźwiękowych w trakcie kolejnych testów Hyperloop.
Czytaj też: Tak w najbliższych latach może zmienić się Poczta Polska. Interesujące projekty na tapecie