Spotify przygotowało ofertę specjalnie dla Polaków - 40 nowych playlist. Znaleźć coś ulubionego ma być łatwiej

Robert Kędzierski
Użytkownicy muzycznej chmury Spotify mogą już korzystać z nowych, lepiej dopasowanych do polskich gustów playlist. Znalezienie hitów znanych u nas ma być znacznie łatwiejsze

Spotify informuje, że opracował nowe playlisty, które mają polskim użytkownikom pomóc w znalezieniu ulubionej muzyki. Od wczoraj użytkownicy nie muszą już ręcznie wyszukiwać polskich piosenek - muzyczna chmura podsuwa 40 różnych playlist dopasowanych do polskich użytkowników.

Część playlist zawiera wyłącznie polską muzykę,  z polskimi utworami. Na innych znajdziemy zarówno utwory polskie, jak i zagraniczne - dopasowane pod względem stylu. 

Jednym z najbardziej popularnych  gatunków muzycznych w Polsce jest Hip-Hop, dlatego przygotował specjalną playlistę "Generacja Hip Hop". Znajdują się na niej utwory najpopularniejszych polskich raperów takich jak: Quebonafide, Taco Hemingway czy O.S.T.R.. Wśród nowych playlist nie zabraknie również tych dedykowanych fanom takich zespołów jak: HEY, Organek czy Coma, czyli w skrócie - polskiej sceny rockowej, a także tych przeznaczonych dla wiernych słuchaczy polskiej alternatywy oraz muzyki tanecznej.

Nowości można natomiast znaleźć na playliście Top Hits Polska. W każdy piątek natomiast na kanale New Music Friday Polska będą pojawiać się największe i najbardziej świeże hity.

Czytaj też: Spotify rośnie i rośnie. Mamy najnowsze dane. 

Spotify przypomina też, że w swojej ofercie ma też playlisty na konkretne okazje, związane z nastrojem. Użytkownicy aplikacji mogą więc wybrać playlistę taką jak   Uśmiechnij się!, Jesienny Chill oraz Muzyka do pracy. 

Spotify to największa muzyczna chmura na świecie. Z serwisu korzysta 140 mln osób, z czego ponad 60 mln wykupiło usługę Premium. Serwis powstał w 2006 roku w Szwecji. 

Dla porównania największy konkurent, czyli Apple Music, może się pochwalić bazą 27 mln płacących abonentów. Liczby subskrybentów pozostałych serwisów streamingowych (między innymi Deezer i Tidal) pozostają daleko w tyle. Warto zwrócić uwagę na imponującą dynamikę wzrostu Spotify Premium. We wrześniu ubiegłego roku, czyli niespełna 12 miesięcy temu licznik płatnych subskrypcji wskazywał jeszcze 40 mln.

Chcesz nagrać wideo z idealnym dźwiękiem? Mamy na to sposób