Spotify rośnie w siłę. Serwis przekroczył właśnie kolejną okrągłą liczbę płatnych subskrypcji

Wygląda na to, że coraz więcej osób decyduje się na płatny streaming muzyki w popularnym serwisie muzycznym Spotify. Szwedzi po cichu zaktualizowali liczbę użytkowników, którzy zdecydowali się na płatny abonament Premium.

Obecnie już ponad 60 mln użytkowników płaci za subskrypcję w Spotify. Oznacza to, że od marca 2017 roku ten wynik podskoczył o solidne 10 mln. Całkowita liczba użytkowników usługi nie uległa większej zmianie i na czerwiec kształtowała się na poziomie około 140 mln. Przy okazji warto przypomnieć, że w kwietniu Spotify otworzyło się na kolejne 33 kraje, co w sumie daje mu obecność na 60 rynkach całego świata.

Dla porównania największy konkurent, czyli Apple Music, może się pochwalić bazą 27 mln płacących abonentów. Liczby subskrybentów pozostałych serwisów streamingowych (między innymi Deezer i Tidal) pozostają daleko w tyle. Warto zwrócić uwagę na imponującą dynamikę wzrostu Spotify Premium. We wrześniu ubiegłego roku, czyli niespełna 12 miesięcy temu licznik płatnych subskrypcji wskazywał jeszcze 40 mln.

Z czym wiąże się posiadanie konta Spotify Premium? Przede wszystkim możemy liczyć na muzykę pozbawioną przerywników reklamowych. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji wyższą od standardowej jakość dźwięku. Baza serwisu liczy sobie już ponad 30 mln utworów.

Za sprawą ostatnich umów z wytwórniami Universal Music Group oraz Sony, Spotify może trzymać nowości poza zasięgiem użytkowników korzystających z darmowej wersji serwisu. Dostają do nich dostęp dopiero po dwóch tygodniach od premiery. To może skłonić niektórych do wykupienia płatnej subskrypcji, a przy okazji oszczędza Szwedom kosztów związanych z umowami licencyjnymi.

Czytaj też: Masz darmowego Spotify? Poza banerami reklamowymi możesz dostawać do posłuchania piosenki sponsorowane

Mimo przyrostu płatnych subskrypcji spółka nie może się pochwalić imponującymi wynikami finansowymi i wykazać rentowność. Być może sytuację będzie w stanie zmienić debiut giełdowy, do którego Spotify przymierza się już od pewnego czasu.

Chcesz nagrać wideo z idealnym dźwiękiem? Mamy na to sposób

Więcej o: